fbpx
piątek, 26 kwietnia, 2024
Strona głównaŚwiatKolejne światowe marki opuszczają Rosję

Kolejne światowe marki opuszczają Rosję

Samsung Electronics zawiesił wysyłkę produktów do Rosji w reakcji na „rozwój sytuacji geopolitycznej”. Z rosyjskiego rynku wycofują się też koncerny Coca-Cola i Danone.

Samsung „aktywnie monitoruje złożoną sytuację” – przekazał w oświadczeniu, na które powołuje się agencja Bloomberg. Wstrzymany został eksport wszystkich produktów tego południowokoreańskiego potentata technologicznego – od chipów po smartfony i elektronikę użytkową – wskazała agencja, powołując się na źródło zbliżone do sprawy.

Tym samym koncern z Suwon dołączył do rosnącej grupy międzynarodowych firm – od marek odzieżowych po technologiczne – które wstrzymały sprzedaż towarów i usługi do Rosji po jej inwazji na Ukrainę.

„Nasze myśli są ze wszystkimi, którzy dzisiaj cierpią. Naszym priorytetem jest zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom i ich rodzinom. Zamierzamy także aktywnie wspierać pomoc humanitarną w regionie, przede wszystkim dostarczając pomoc uchodźcom. W tym celu przekazujemy 6 milionów USD pomocy, w tym milion w postaci naszych urządzeń, a także dobrowolne wpłaty od naszych pracowników. Ze względu na toczące się wydarzenia nasze dostawy do Rosji zostały wstrzymane. Stale monitorujemy sytuację w celu podjęcia kolejnych kroków” – wskazał koncern w oświadczeniu.

Samsung to czołowy producent smartfonów w Rosji, z ponad 30-proc. udziałem w tamtejszym rynku. Sprzedaż smartfonów w Rosji stanowi około 4 proc. globalnych wpływów z tego tytułu. Do Samsunga należy też fabryka telewizorów w rosyjskiej Kałudze.

Rosję opuszczają też koncerny Coca-Cola i Danone. Do Coca-Cola HBC Russia należy 10 fabryk produkujących napoje gazowane i soki w takich miastach, jak Moskwa, St. Petersburg, Samara, Jekaterynburg, Nowosybirsk, Krasnojark i Władywostok, region Rostowski.

Grupa Danon ma z kolei w Rosji 20 zakładów produkujących świeże produkty mleczne, odżywki dla niemowląt, produkty do żywienia medycznego, wodę.

Jak zwrócił uwagę serwis BBC, pojawienie się na rosyjskim rynku marek takich, jakich jak Coca-Cola „symbolizowało początek nowych czasów”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Sztuczna inteligencja pomogła wyłudzić 600 milionów euro z unijnych dotacji

22 osoby zostały zatrzymane we Włoszech, Austrii, Rumunii i na Słowacji w związku z oskarżeniami o wyłudzenie kilkuset milionów euro pochodzących z unijnych funduszy na odbudowę po pandemii COVID-19.
2 MIN CZYTANIA

Małopolska przyciąga więcej gości niż kurorty nad Morzem Śródziemnym

W 2023 roku zarezerwowano przez internet w Unii Europejskiej rekordową liczbę noclegów na wynajem krótkoterminowy.
2 MIN CZYTANIA

Chcesz zrobić karierę w unijnych instytucjach i pochodzisz z Europy Wschodniej? Masz duży problem

W ubiegłym roku ani jeden obywatel pochodzący z krajów Europy Środkowo-Wschodniej nie zajął kierowniczego stanowiska w jednostkach administracji Unii Europejskiej.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Polski drób niedługo znajdzie się na azjatyckich stołach

– Produkujemy rocznie trzy miliony ton mięsa drobiowego. To najwięcej w UE – zaznacza Dariusz Goszczyński, prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG). Według niego, wysoka jakość rodzimego drobiu predestynuje go do sprzedaży nawet na tak wymagających rynkach jak Japonia czy Hongkong.
4 MIN CZYTANIA

Rosnące koszty działalności największym problemem mikroprzedsiębiorstw i małych firm

Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów
4 MIN CZYTANIA