Coraz więcej przedsiębiorstw z Korei Południowej rozważa lub już podjęło kroki zmierzające do zmniejszenia swojej obecności w Chinach.

Badanie w tej kwestii przeprowadziło Koreańskie Stowarzyszenie Handlu Międzynarodowego (Korea International Trade Association – KITA). Ponad 88 proc. z zapytanych firm przyznaje, że rozważa redukcję lub przeniesienie swojego biznesu z Chin. Przyczyną jest obawa o przedłużenie na obecny rok ograniczeń w  transporcie i sprzedaży wynikających z pandemii COVID-19.

Ponadto południowokoreańskie przedsiębiorstwa przyznają, że często mają poczucie, iż są dyskryminowane na rzecz podmiotów z Państwa Środka. Ich zaniepokojenie budzą też coraz bardziej napięte relacje na linii Pekin-Waszyngton. Korea Południowa jest tradycyjnym sojusznikiem USA, co przekłada się na codzienną działalność firm z Korei w Chinach. Muszą się mierzyć m.in. z konsumenckimi bojkotami, które mają podłoże ekonomiczne.

Chiny stają się też coraz mniej atrakcyjnym miejscem na prowadzenie działalności. Koszty pracy systematycznie rosną, a sytuacja międzynarodowa i wewnętrzne regulacje uderzają w zagraniczne podmioty.

Biorąc pod uwagę powyższe okoliczności działalność w Chinach ograniczyły, bądź zawiesiły takie marki jak Hyundai, LG, Samsung czy Lotte Group.

koreatimes.co.kr

Poprzedni artykułIzrael zakazuje używania gotówki
Następny artykułFundusze Europejskie mają jeszcze pieniądze dla przedsiębiorców