fbpx
wtorek, 30 maja, 2023
Strona głównaFinanseLPP stawia ultimatum galeriom handlowym

LPP stawia ultimatum galeriom handlowym

W ramach drugiego etapu odmrażania gospodarki od poniedziałku ponownie otwierają się m.in. galerie handlowe. Działać będą jednak w niepełnym zakresie, przestrzegając jednocześnie wielu obostrzeń. Dla LPP, właściciela popularnych marek odzieżowych: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, to powód do odstąpienia od części umów najmu, stanowiących 29,5 proc. powierzchni handlowej wykorzystywanej przez spółkę.

– Czynsze na dotychczasowym poziomie nie są w żaden sposób uzasadnione, biorąc pod uwagę ograniczony zakresusług, jakie w związku z restrykcjami w handlu mogą obecnie świadczyć galerie handlowe dla użytkowników lokali i swoich klientów. Brak dostosowania wysokości czynszów do obecnej sytuacji galerii handlowych oznaczałby konieczność zamykania sklepów, a tym samym zwolnień pracowników, a tego za wszelką cenę staramy się uniknąć – tłumaczy Sławomir Łoboda, wiceprezes zarządu LPP.

Zdaniem spółki od strony prawnej przewidywane ograniczenia są wystarczającym argumentem, aby odstąpić od dotychczasowych umów.

„Kamery termowizyjne z pomiarem temperatury (…) ostrzeżenia z megafonów o ryzyku COVID-19, obowiązek dokonywania zakupów w maseczkach i gumowych rękawiczkach ograniczających swobodnedotykanie i przymierzanie towarów, a także ograniczenia co do liczby klientów w sklepie” — wymienia w komunikacje prasowym LPP.

Gdańska firma obecna jest na 25 rynkach świata. Z umów najmu odstępuje na razie w Polsce. Pracowników zamykanych lokali postara się „przesunąć” do innych sklepów.

– Jeżeli nie znajdziemy porozumienia z właścicielami galerii do 4 maja, nie otworzymy w tych centrach handlowych sklepów. Wierzę jednak, że uda nam się wspólnie wypracować porozumienie – mówił w trakcie czwartkowego briefingu prasowego wiceprezes LPP.

Spółka przekonuje, że w swoich działaniach nie jest odosobniona i podobne kroki podejmowane są przez inne rodzime firmy.

– Może się wydawać, że LPP odstępuje od największej liczby metrów kw. w porównaniu z innymi spółkami, ale jest tak tylko dlatego, ze jesteśmy najwięksi i do tej pory wynajmowaliśmy bardzo duże przestrzenie handlowe – wyjaśnia Sławomir Łoboda.

Dodaje, że wypowiadanie umów to skutek kilkutygodniowego lockdownu, który zamknął blisko 100 proc. sklepów grupy i spowodował brak przychodów ze sklepów stacjonarnych.

– Nasze straty w marcu wyniosły 120 mln zł, szacujemy, że w kwietniu wyniosą ok. 110 mln zł. A są to dwa najlepsze sprzedażowo miesiące w roku. Przewidujemy, że na niesprzedanej odzieży w pierwszym półroczu 2020 r. stracimy 400 mln zł, w całym roku będzie to 1 mld zł – wylicza Sławomir Łoboda.

W połowie kwietnia LPP informowało, że do poziomów sprzedaży sprzed epidemii wróci najwcześniej w 2021 r.

Źródło: pb.pl

INNE Z TEJ KATEGORII

Co Polacy sądzą o wprowadzeniu 800 plus?

Zdecydowana większość Polaków jest przekonanych, że wprowadzenie 800 plus negatywnie odbije się na inflacji w naszym kraju.
2 MIN CZYTANIA

W Polsce przybyło gotówki. Czy też jej używasz?

W kwietniu w Polsce pierwszy raz od wybuchu wojny na Ukrainie nastąpił solidny wzrost gotówki w obiegu.
2 MIN CZYTANIA

Prognozy gospodarcze dla Polski są coraz lepsze

Komisja Europejska opublikowała wiosenne prognozy gospodarcze, z których wynika, że perspektywy dla Polski są optymistyczne.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Pułapki podatkowe w nowej ustawie o fundacjach rodzinnych [KOMENTARZ]

Ustawa o fundacji rodzinnej wejdzie w życie 22 maja br. Jednak już dokonano jej nowelizacji. Zmiany zasad opodatkowania w większości są korzystne. Ale jedna z koncepcji może poważnie skomplikować prowadzenie fundacji. Publikujemy komenatrz ekspercki na ten temat, którego autorem jest doradca podatkowy Ewa Flor.
7 MIN CZYTANIA

Grupa PGE powiększyła się o segment energetyki kolejowej

PGE Polska Grupa Energetyczna zakończyła proces zakupu 100 proc. udziałów PKP Energetyka, stając się właścicielem spółki będącej wyłącznym dostawcą energii dla krajowego sektora kolejowego oraz świadczenia usług utrzymania sieci trakcyjnej.

#TechForBetterHealth. Trzecia edycja Huawei Startup Challenge zakończona

Ekspercka kapituła złożona z reprezentantów świata nauki, profesjonalnej medycyny i biznesu wybrała zwycięzców tegorocznej edycji konkursu dla startupów Huawei Startup Challenge organizowanej pod hasłem #TechForBetterHealth.