fbpx
piątek, 19 lipca, 2024
Strona głównaFinanseLPP stawia ultimatum galeriom handlowym

LPP stawia ultimatum galeriom handlowym

W ramach drugiego etapu odmrażania gospodarki od poniedziałku ponownie otwierają się m.in. galerie handlowe. Działać będą jednak w niepełnym zakresie, przestrzegając jednocześnie wielu obostrzeń. Dla LPP, właściciela popularnych marek odzieżowych: Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay, to powód do odstąpienia od części umów najmu, stanowiących 29,5 proc. powierzchni handlowej wykorzystywanej przez spółkę.

– Czynsze na dotychczasowym poziomie nie są w żaden sposób uzasadnione, biorąc pod uwagę ograniczony zakresusług, jakie w związku z restrykcjami w handlu mogą obecnie świadczyć galerie handlowe dla użytkowników lokali i swoich klientów. Brak dostosowania wysokości czynszów do obecnej sytuacji galerii handlowych oznaczałby konieczność zamykania sklepów, a tym samym zwolnień pracowników, a tego za wszelką cenę staramy się uniknąć – tłumaczy Sławomir Łoboda, wiceprezes zarządu LPP.

Zdaniem spółki od strony prawnej przewidywane ograniczenia są wystarczającym argumentem, aby odstąpić od dotychczasowych umów.

„Kamery termowizyjne z pomiarem temperatury (…) ostrzeżenia z megafonów o ryzyku COVID-19, obowiązek dokonywania zakupów w maseczkach i gumowych rękawiczkach ograniczających swobodnedotykanie i przymierzanie towarów, a także ograniczenia co do liczby klientów w sklepie” — wymienia w komunikacje prasowym LPP.

Gdańska firma obecna jest na 25 rynkach świata. Z umów najmu odstępuje na razie w Polsce. Pracowników zamykanych lokali postara się „przesunąć” do innych sklepów.

– Jeżeli nie znajdziemy porozumienia z właścicielami galerii do 4 maja, nie otworzymy w tych centrach handlowych sklepów. Wierzę jednak, że uda nam się wspólnie wypracować porozumienie – mówił w trakcie czwartkowego briefingu prasowego wiceprezes LPP.

Spółka przekonuje, że w swoich działaniach nie jest odosobniona i podobne kroki podejmowane są przez inne rodzime firmy.

– Może się wydawać, że LPP odstępuje od największej liczby metrów kw. w porównaniu z innymi spółkami, ale jest tak tylko dlatego, ze jesteśmy najwięksi i do tej pory wynajmowaliśmy bardzo duże przestrzenie handlowe – wyjaśnia Sławomir Łoboda.

Dodaje, że wypowiadanie umów to skutek kilkutygodniowego lockdownu, który zamknął blisko 100 proc. sklepów grupy i spowodował brak przychodów ze sklepów stacjonarnych.

– Nasze straty w marcu wyniosły 120 mln zł, szacujemy, że w kwietniu wyniosą ok. 110 mln zł. A są to dwa najlepsze sprzedażowo miesiące w roku. Przewidujemy, że na niesprzedanej odzieży w pierwszym półroczu 2020 r. stracimy 400 mln zł, w całym roku będzie to 1 mld zł – wylicza Sławomir Łoboda.

W połowie kwietnia LPP informowało, że do poziomów sprzedaży sprzed epidemii wróci najwcześniej w 2021 r.

Źródło: pb.pl

INNE Z TEJ KATEGORII

Rosną wynagrodzenia, ale i długi. Na ich spłatę trzeba pracować prawie cztery miesiące

Przeciętna pensja wzrosła o 11,3 proc. w ciągu roku i wynosi 5968 zł netto – wynika z danych GUS za kwiecień 2024 roku. To dobre informacje, ale niestety tracą na optymizmie w zestawieniu z zadłużeniem konsumentów, które również rośnie. Średni dług osoby wpisanej do Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej wynosi obecnie 21 940 zł, a więc o 13,9 proc. więcej niż jeszcze rok temu.
5 MIN CZYTANIA

Klauzule abuzywne w umowach z przedsiębiorcami? Dobra wiadomość dla jednoosobowych działalności gospodarczych

Konsumencka ochrona przedsiębiorców to temat, który zyskuje na znaczeniu w kontekście zmian legislacyjnych oraz rozwoju praktyk handlowych. Tradycyjnie, ochrona konsumentów dotyczyła jedynie osób fizycznych uczestniczących w obrocie prawnym w sposób niezwiązany bezpośrednio z ich działalnością gospodarczą. W ostatnich latach obserwuje się jednak tendencję do rozszerzania przepisów ochronnych również na przedsiębiorców – szczególnie tych niezrzeszonych w ramach rozbudowanych struktur spółkowych, którzy często znajdują się w gorszej pozycji negocjacyjnej w relacjach z większymi i wyspecjalizowanymi podmiotami.
5 MIN CZYTANIA

Ceny nadal rosną, chociaż wolniej niż rok temu. Sprawdź, co znajduje się w czołówce drożyzny

Dynamika jednocyfrowego wzrostu cen hamuje kolejny miesiąc z rzędu. W marcu codzienne zakupy w sklepach zdrożały o 2,1 proc. rdr. Tym razem na 17 analizowanych kategorii już tylko jedna zaliczyła dwucyfrową podwyżkę. Poza tym 7 grup towarów wykazało jednocyfrowy wzrost i aż 9 segmentów było na minusie.
3 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Rosną wynagrodzenia, ale i długi. Na ich spłatę trzeba pracować prawie cztery miesiące

Przeciętna pensja wzrosła o 11,3 proc. w ciągu roku i wynosi 5968 zł netto – wynika z danych GUS za kwiecień 2024 roku. To dobre informacje, ale niestety tracą na optymizmie w zestawieniu z zadłużeniem konsumentów, które również rośnie. Średni dług osoby wpisanej do Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej wynosi obecnie 21 940 zł, a więc o 13,9 proc. więcej niż jeszcze rok temu.
5 MIN CZYTANIA

Spada liczba wniosków o areszt tymczasowy

Nadużywanie tymczasowego aresztowania to w Polsce stary problem, a ostatnie lata były pod tym względem szczególnie złe. Jednak – jak podaje serwis prawo.pl – od początku tego roku trend wyraźnie się zmienia. Liczba wniosków o zastosowanie tego najbardziej uciążliwego środka zapobiegawczego spadła o ok. 30 proc.
2 MIN CZYTANIA

Kim jest nowy rzecznik małych i średnich przedsiębiorców

Premier Donald Tusk powołał na stanowisko rzecznika małych i średnich przedsiębiorców Agnieszkę Majewską, dotychczasową pełnomocnik terenową rzecznika MŚP w Gdańsku.
2 MIN CZYTANIA