fbpx
piątek, 17 maja, 2024
Strona głównaTransportNowy szlak handlowy Chiny- Rosja- Niemcy omija Polskę

Nowy szlak handlowy Chiny- Rosja- Niemcy omija Polskę

Wraz z Nowym Rokiem wyruszyły z Państwa Środka do Europy pierwsze pociągi trasą, która pozwala na transport towarów przez terytorium tylko jednego pośrednika.

Nowa linia, zrealizowana w ramach projektu Pasa i Szlaku, omija takie kraje jak Kazachstan, Ukraina, Polska, Białoruś czy państwa bałtyckie. Pozwala na transport produktów z Chin do Niemiec, tylko za pośrednictwem Rosji.

Pociągi ruszają z Chińskiego Xi’an i jadą przez przejście graniczne Manzhouli/Zabajkalsk do Sankt Petersburga. Tam towary płyną dalej przez Bałtyk, do niemieckiego portu w Mukran, a stamtąd trafiają do Mannheim. Trasa daje też dalsze perspektywy, biorąc pod uwagę możliwość transportu z Petersburga również do Rotterdamu, Hamburga czy Duisbugra. Dystans niespełna 13 tysięcy kilometrów zostanie pokonany w 16- 18 dni.

Decyzja o utworzeniu nowej linii była motywowana głównie szybkością transportu. Dotychczasowe połączenia z Chin do Unii Europejskiej przez Rosję, Białoruś i Polskę spotykały znaczne opóźnienia przez remonty i modernizacje terminalu w Małaszewiczach, obsługującego 90 procent wymiany drogą kolejową Państwa Środka z EU. Ponadto negatywny wpływ na sprawność obsługi tego szlaku miał kryzys migracyjny na granicy polsko – białoruskiej. W związku z nim pojawiło się ryzyko zamknięcia przepływu towarów między obydwoma państwami. Dlatego Chińczycy chcieli zapewnić sobie alternatywną drogę, wolną od tego typu napięć.

https://www.railfreight.com

Jakub Klimkowicz
Jakub Klimkowicz
Specjalista ds. stosunków międzynarodowych oraz nowych technologii. Doświadczenie zdobywał, pracując zawodowo w największych polskich firmach działających na rynku rejestracji domen, hostingu i e-commerce. Autor kilkunastu tysięcy tekstów w internetowych serwisach informacyjnych.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polacy przestali się bać i pokochali… pożyczki

Banki, SKOK-i i firmy pożyczkowe od kilku miesięcy zbierają solidne żniwo. Polacy zadłużają się coraz szybciej i na coraz większe kwoty.
2 MIN CZYTANIA

Przerażenie w Londynie: gospodarka Polski może niebawem wyprzedzić brytyjską!

Brytyjskie media szeroko komentują słowa Donalda Tuska, który we wpisie zamieszczonym w serwisie X stwierdził, że za 5 lat Polacy będą zamożniejsi od mieszkańców Wysp Brytyjskich.
3 MIN CZYTANIA

Komisja Europejska sprzedaje połowę swoich biurowców

Ponieważ od czasów pandemii znaczna część pracowników Komisji Europejskiej woli pracować zdalnie, podjęto decyzję o radykalnej redukcji biur używanych przez tę instytucję.
2 MIN CZYTANIA