fbpx
czwartek, 1 czerwca, 2023
Strona głównaTransportNowy szlak handlowy Chiny- Rosja- Niemcy omija Polskę

Nowy szlak handlowy Chiny- Rosja- Niemcy omija Polskę

Wraz z Nowym Rokiem wyruszyły z Państwa Środka do Europy pierwsze pociągi trasą, która pozwala na transport towarów przez terytorium tylko jednego pośrednika.

Nowa linia, zrealizowana w ramach projektu Pasa i Szlaku, omija takie kraje jak Kazachstan, Ukraina, Polska, Białoruś czy państwa bałtyckie. Pozwala na transport produktów z Chin do Niemiec, tylko za pośrednictwem Rosji.

Pociągi ruszają z Chińskiego Xi’an i jadą przez przejście graniczne Manzhouli/Zabajkalsk do Sankt Petersburga. Tam towary płyną dalej przez Bałtyk, do niemieckiego portu w Mukran, a stamtąd trafiają do Mannheim. Trasa daje też dalsze perspektywy, biorąc pod uwagę możliwość transportu z Petersburga również do Rotterdamu, Hamburga czy Duisbugra. Dystans niespełna 13 tysięcy kilometrów zostanie pokonany w 16- 18 dni.

Decyzja o utworzeniu nowej linii była motywowana głównie szybkością transportu. Dotychczasowe połączenia z Chin do Unii Europejskiej przez Rosję, Białoruś i Polskę spotykały znaczne opóźnienia przez remonty i modernizacje terminalu w Małaszewiczach, obsługującego 90 procent wymiany drogą kolejową Państwa Środka z EU. Ponadto negatywny wpływ na sprawność obsługi tego szlaku miał kryzys migracyjny na granicy polsko – białoruskiej. W związku z nim pojawiło się ryzyko zamknięcia przepływu towarów między obydwoma państwami. Dlatego Chińczycy chcieli zapewnić sobie alternatywną drogę, wolną od tego typu napięć.

https://www.railfreight.com

Jakub Klimkowicz
Jakub Klimkowicz
Specjalista ds. stosunków międzynarodowych oraz nowych technologii. Doświadczenie zdobywał, pracując zawodowo w największych polskich firmach działających na rynku rejestracji domen, hostingu i e-commerce. Autor kilkunastu tysięcy tekstów w internetowych serwisach informacyjnych.

INNE Z TEJ KATEGORII

Ryanair sprzeciwia się marnowaniu pieniędzy podatników

Sąd w Luksemburgu poparł sprzeciw irlandzkiej linii lotniczej Ryanair wobec pomocy włoskiego państwa, zatwierdzonej przez Unię Europejską, dla linii lotniczych dotkniętych pandemią COVID-19.
2 MIN CZYTANIA

Komisja Europejska pomyliła się o rząd wielkości

Nowe regulacje Unii Europejskiej wywołają znacznie większy wzrost kosztów produkcji samochodów osobowych i ciężarowych niż pokazały początkowe szacunki Komisji Europejskiej.
2 MIN CZYTANIA

Elektryki są i będą drogie oraz nieekologiczne

Represjonowanie właścicieli aut spalinowych, a z drugiej strony subwencje i agresywny marketing aut elektrycznych zdewastują rynek motoryzacyjny. Coś, co jest wmuszane, a przy tym objęte ogromną kuratelą państwa, niczym sensownym nie zaowocuje.
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska kupi setki milionów szczepionek na COVID-19

Mimo renegocjacji kontraktu z 2021 roku na dostawy szczepionek przeciwko COVID-19 od firmy Pfizer/BioNTech, Komisja Europejska i tak kupi setki milionów preparatów.
< 1 MIN CZYTANIA

Lewicowa Dania wzorem do naśladowania dla antyimigranckiej prawicy

Politycy prawicowych ugrupowań z całej Europy stawiają za wzór ustawowe rozwiązanie migracyjne, które obowiązuje w rządzonej przez socjaldemokratów Danii.
< 1 MIN CZYTANIA

Rosja masowo kradnie i wywozi zboże z Ukrainy

Od rozpoczęcia inwazji w lutym ubiegłego roku, Rosja ukradła i wywiozła z terytorium Ukrainy 4 miliony ton zboża. Ukraina monitoruje, do jakich odbiorców jej zboże trafia.
< 1 MIN CZYTANIA