fbpx
piątek, 1 marca, 2024
Strona głównaTransportCo z rozbudową portu w Świnoujściu? Rząd zabiera głos

Co z rozbudową portu w Świnoujściu? Rząd zabiera głos

Ministerstwo Infrastruktury nie zrezygnuje z rozbudowy portu w Świnoujściu, która jest istotna z punktu widzenia rozwoju gospodarczego Polski.

Ministerstwo Infrastruktury w informacji przesłanej „Pulsowi Biznesu” zapewniło, że nie ma zamiaru rezygnować z inwestycji w przeładunkowy hub i tor podejściowy w Świnoujściu. Przeprowadzone mają być natomiast audyty kilku programów infrastrukturalnych.

Według gazety resort infrastruktury zamierza kontynuować przygotowywane od kilku lat inwestycje na Morzu Bałtyckim. Jednym ze sztandarowych projektów jest natomiast budowa toru podejściowego oraz innej infrastruktury, niezbędnej do powstania terminala kontenerowego w Świnoujściu. Ministerstwo Infrastruktury wyjaśniło, że rozbudowa portu w Świnoujściu w obszarze planowanego terminala kontenerowego jest zapewniona na mocy planu zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej, który został przyjęty przez rząd Mateusza Morawieckiego w kwietniu 2021 roku. Resort podkreślił, że plan był szeroko skonsultowany pod względem rozstrzygnięć merytorycznych i środowiskowych zarówno w kraju, jak i międzynarodowo. Zasięgnięto również opinii strony niemieckiej.

Zgodnie z planem przy eksploatacji portu mają być zastosowane rozwiązania ograniczające jego wpływ na środowisko.

Na terminalu zostaną zastosowane nowoczesne niskoemisyjne technologie przeładunkowe. Przyjęto założenie, że sprzęt przeładunkowy na terminalu powinien się charakteryzować możliwie najniższym poziomem emisji zanieczyszczeń, pyłów, gazów do atmosfery oraz hałasu

– wskazano w cytowanej przez „Puls Biznesu” informacji.

Poza tym terminal zostanie wyposażony w źródło energii dla zasilania statków podczas postoju w porcie, tak aby obsługiwane jednostki nie używały w tym czasie własnych generatorów.

Źródło: PAP, Puls Biznesu
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Kontrola zagranicznych przewoźników w Polsce wcześniej

Rząd chce przyspieszyć wejście w życie przepisów o obowiązku rejestracji w systemie SENT przewoźników zagranicznych wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe.
2 MIN CZYTANIA

Producenci usilnie wspierają spadającą sprzedaż elektryków

Po utracie ulg podatkowych producenci luksusowych pojazdów elektrycznych obniżają ich ceny, by wesprzeć spadającą sprzedaż.
2 MIN CZYTANIA

Przychody Egiptu z Kanału Sueskiego spadły o połowę

Od kilku miesięcy statki płynące przez Morze Czerwone są narażone na ataki jemeńskich rebeliantów Huti, co prowadzi do wyboru przez nie innych tras podróży między Europą a Azją.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Hybryda czy biuro – jak pracują Polacy?

Większość pracowników biurowych w Polsce spędza w biurze do dwóch dni tygodniowo, mimo że woleliby robić to rzadziej.
2 MIN CZYTANIA

Czterodniowy tydzień pracy niemożliwy do wprowadzenia?

Polskie firmy nie są przekonane, co do 4-dniowego tygodnia pracy i nie do końca sądzą, że taki model jest możliwy do wprowadzenia.
2 MIN CZYTANIA

Rośnie optymizm finansowy Polaków

Choć w ostatnich miesiącach ceny w Polsce poszły w górę, to jednak coraz większy odsetek Polaków z optymizmem patrzy w przyszłość, jeśli chodzi o finanse osobiste.
2 MIN CZYTANIA