Ministerstwo Infrastruktury w informacji przesłanej „Pulsowi Biznesu” zapewniło, że nie ma zamiaru rezygnować z inwestycji w przeładunkowy hub i tor podejściowy w Świnoujściu. Przeprowadzone mają być natomiast audyty kilku programów infrastrukturalnych.
Według gazety resort infrastruktury zamierza kontynuować przygotowywane od kilku lat inwestycje na Morzu Bałtyckim. Jednym ze sztandarowych projektów jest natomiast budowa toru podejściowego oraz innej infrastruktury, niezbędnej do powstania terminala kontenerowego w Świnoujściu. Ministerstwo Infrastruktury wyjaśniło, że rozbudowa portu w Świnoujściu w obszarze planowanego terminala kontenerowego jest zapewniona na mocy planu zagospodarowania przestrzennego morskich wód wewnętrznych, morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej, który został przyjęty przez rząd Mateusza Morawieckiego w kwietniu 2021 roku. Resort podkreślił, że plan był szeroko skonsultowany pod względem rozstrzygnięć merytorycznych i środowiskowych zarówno w kraju, jak i międzynarodowo. Zasięgnięto również opinii strony niemieckiej.
Zgodnie z planem przy eksploatacji portu mają być zastosowane rozwiązania ograniczające jego wpływ na środowisko.
Na terminalu zostaną zastosowane nowoczesne niskoemisyjne technologie przeładunkowe. Przyjęto założenie, że sprzęt przeładunkowy na terminalu powinien się charakteryzować możliwie najniższym poziomem emisji zanieczyszczeń, pyłów, gazów do atmosfery oraz hałasu
– wskazano w cytowanej przez „Puls Biznesu” informacji.
Poza tym terminal zostanie wyposażony w źródło energii dla zasilania statków podczas postoju w porcie, tak aby obsługiwane jednostki nie używały w tym czasie własnych generatorów.