Poziom cyfryzacji polskiego sektora bankowego przekracza średnią światową – wynika z badania firmy Deloitte.

cyfryzacja biznesu - grafika wpisu

Według raportu „Digital Banking Maturity 2022” do grona cyfrowych liderów zaliczono trzydzieści banków, wśród których jest aż sześć instytucji z Polski. Stopień digitalizacji sektora bankowego został oceniony na podstawie trzech elementów: analizy ponad 1,2 tys. funkcjonalności cyfrowych składających się na kompleksową ścieżkę klienta, badania preferencji konsumentów w zakresie 26 najpopularniejszych aktywności bankowych oraz identyfikacji zasad i najlepszych praktyk projektowania doświadczeń użytkowników.

W wyniku analizy okazało się, że polskie banki w obszarze cyfryzacji usług bankowości detalicznej mają wyniki powyżej średniej światowej, a jedną z przewag naszego sektora jest proces otwarcia konta z wykorzystaniem smartfona i aplikacji bankowej. Taką możliwość oferuje aż 80 proc. polskich banków, podczas gdy wśród globalnych liderów cyfrowych odsetek ten wynosi 67 proc. Aplikacje bankowe są dzisiaj kluczowym elementem umożliwiającym uzyskanie przewagi konkurencyjnej.

– Polskie banki zauważyły, że klienci poszukują narzędzi do zarządzania osobistymi środkami, co stało się szczególnie widoczne w czasach wysokiej inflacji. Wiele osób usiłuje uchronić wartość swoich oszczędności, co z kolei przekłada się na wzrost popularności takich produktów jak lokaty strukturyzowane czy jednostki uczestnictwa w funduszach inwestycyjnych, które można nabyć za pomocą aplikacji mobilnej – powiedział cytowany w komunikacie Przemysław Szczygielski z Deloitte. – Nie bez znaczenia jest także dążenie sektora bankowego do integracji usług i stworzenia ekosystemu, z którego polscy klienci, cechujący się skłonnością do korzystania z narzędzi cyfrowych, chętnie skorzystają – dodał.

Jeśli chodzi o ostatnie lata, to według Deloitte polskie banki mocno zwiększyły funkcję informacyjną aplikacji mobilnej, która pozwala dowiedzieć się więcej np. o produktach bankowych. Wzrosła też mobilna dostępność funkcjonalności otwierania konta oraz budowania relacji z klientem poprzez usługi dodatkowe.

Analizie Deloitte poddano 304 banki z 41 krajów.

PAP Biznes

Poprzedni artykułGazociągi Nord Stream 1 i 2 zostaną wyłączone na stałe?
Następny artykułNależy chronić małe i średnie firmy przed podwyżkami cen energii