Pandemia i związane z nią obostrzenia zmieniły postawy konsumenckie Polaków – wynika z badania firmy GfK.

Polska
Pexels

W trakcie pandemicznych zawirowań Polacy zaczęli zwracać większą uwagę na pochodzenie artykułów spożywczych i dzisiaj aż 52 proc. z nas deklaruje zamiar kupna rodzimych wyrobów. Ankietowani kupując polskie produkty chcą wzmacniać krajową gospodarkę (38 proc.) i wspierać miejscowych dostawców (35 proc.). Dla 34 proc. ankietowanych wspieranie polskich przedsiębiorców jest ważniejsze od sięgania po ulubione marki i produkty bezpieczne dla zdrowia.

— Pandemia sprawiła, że zaczęliśmy się troszczyć nie tylko o siebie i swoje zdrowie, ale także o interesy innych. Świadomość trudności i zagrożeń, jakie dotknęły polskich przedsiębiorców, miała duży wpływ na dynamikę zachowań konsumenckich także w sektorze spożywczym. Zaczęliśmy zwracać większą uwagę na to, skąd pochodzi kupowana przez nas żywność. Wolimy wydawać pieniądze na produkty polskich producentów, a tym samym pomagać w utrzymaniu ich biznesów — powiedziała Dominika Grusznic-Drobińska z GfK cytowana przez PAP.

Pandemiczna zmiana nawyków zakupowych Polaków największym wyzwaniem dla małych sklepów

Źródło: PAP