fbpx
sobota, 2 grudnia, 2023
Strona głównaBiznesTrzech wspólników w e-sportowym biznesie

Trzech wspólników w e-sportowym biznesie

Budują grupę kapitałową spółek rozwijających różne aktywności w bardzo perspektywicznych branżach: gamingu i e-sportu. Zaczynali od Fantasyexpo. W ciągu ostatniego roku powstały ich dwie nowe spółki: Polska Liga Esportowa oraz Gaming Tech Esports Media, która zarządza znanymi od przeszło 20 lat tytułami – CD-Action oraz PC Format.

Fantasyexpo to polska innowacyjna agencja marketingowa, która łączy marki z gamingiem. Została założona w 2013 r. przez Kamila Góreckiego i Krzysztofa Stypułkowskiego. Trzy lata później do zespołu dołączył Wojciech Jeznach. Doświadczenie zebrane w ciągu ostatnich lat, a także własne środki, wypracowane strategie, sprawdzone narzędzia oraz zespół profesjonalistów pomagają im osiągnąć zamierzony cel w sposób kreatywny i wyróżniający się na rynku.

Z pasją i wiedzą

Jednym z filarów działalności jest tzw. influencer marketing, czyli reprezentacja popularnych i profesjonalnych graczy, streamerów i youtuberów przed markami. Są to zarówno osoby, które streamują swoją grę, jak i profesjonalni zawodnicy, którzy otrzymują wynagrodzenie za grę i zwycięstwa w turniejach i ligach e-sportowych (np. Marcin „Jankos” Jankowski – jeden z najpopularniejszych na świecie graczy komputerowych w League of Legends).

Fantasyexpo jest także profesjonalnym organizatorem rozgrywek e-sportowych, m.in. w Counter Strike Global Offensive, League of Legends i FIFA. Współpracuje z zagranicznymi podmiotami tworząc przestrzeń do profesjonalizacji graczy w całej Europie i działa również na lokalnym rynku, tworząc formaty dla rodzimej społeczności. – Wielu z nas wychowało się na grach komputerowych, dlatego nasz zespół posiada naprawdę ogromną wiedzę i pasję – przekonuje Wojciech Jeznach.

Fantasyexpo zatrudnia kilkadziesiąt osób. Ma swoje biura w Warszawie i we Wrocławiu oraz studio telewizyjne w Krakowie. Rocznie produkuje ponad 1500 godzin materiałów wideo. Są to najczęściej transmisje na żywo z turniejów i rozgrywek ligowych. Dodatkowo firma znana jest z nabywania praw licencyjnych do organizowanych międzynarodowych turniejów i lig e-sportowych. Jako jedyna na świecie zajmuje się sprzedażą czasu antenowego przed „super bowl” w e-sporcie, czyli turniejem rangi Major w Counter Strike: Global Offensive z pulą nagród w wysokości 2 mln dolarów.

Nowe oblicza starych marek

Jedną z firm wchodzących w skład holdingu jest spółka Gaming Tech Esports Media, która została powołana w 2020 r. w związku z przejęciem marek CD-Action i PC Format od wydawnictwa Bauer Media Group. – Wychowaliśmy się na tych magazynach. Rok temu w sierpniu zorganizowaliśmy zbiórkę crowdfundingową. W dziewięć dni zebraliśmy 1,25 mln zł. Pokazało nam to, jak wielką społeczność skupiają oba tytuły – wyjaśnia Wojciech Jeznach. Teraz obie marki firma poddaje rewitalizacji i wprowadza do świata cyfrowego. Do końca roku planowane jest uruchomienie nowych serwisów cdaction.pl i pcformat.pl.

Firmy z grupy kapitałowej przywiązują też dużą wagę do społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility). Świadczy o tym coroczne zaangażowanie w zbiórki charytatywne, a także warsztaty oraz szkolenia dla zawodników i drużyn sportów elektronicznych w ramach Polskiej Ligi Esportowej. Właściciele podkreślają, że chcą świadomie angażować się w działania CSR. Tym bardziej, że młodzi ludzie coraz więcej czasu i uwagi poświęcają rozrywce w sieci.

 

Robert Azembski
Robert Azembski
Dziennikarz z ponad 30-letnim doświadczeniem; pracował m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Wprost” , „Gazecie Bankowej” oraz wielu innych tytułach prasowych i internetowych traktujących o gospodarce, finansach i ekonomii. Chociaż specjalizuje się w finansach, w tym w bankowości, ubezpieczeniach i rynku inwestycyjnym, nieobce są mu problemy przedsiębiorców, przede wszystkim z sektora MŚP. Na łamach magazynu „Forum Polskiej Gospodarki” oraz serwisu FPG24.PL najwięcej miejsca poświęca szeroko pojętej tematyce przedsiębiorczości. W swoich analizach, raportach i recenzjach odnosi się też do zagadnień szerszych – ekonomicznych i gospodarczych uwarunkowań działalności firm.

INNE Z TEJ KATEGORII

InPost został sponsorem potężnego klubu piłkarskiego!

Firma InPost nawiązała partnerstwo z angielskim klubem Newcastle United, jedną z najpotężniejszych drużyn Premier League – najlepszej ligi piłkarskiej świata.
< 1 MIN CZYTANIA

Rybołówstwo rekreacyjne w Polsce przestało istnieć

Po wprowadzeniu przez Unię Europejską zakazu połowów dorsza zarówno rybacy komercyjni, jak i rekreacyjni nie otrzymali ani złotówki rekompensat. Chcemy usiąść do rozmów z rządem. Skoro coś się nam zakazuje, to trzeba to zrekompensować – mówi Michał Niedźwiecki, przedstawiciel rybołówstwa rekreacyjnego.
7 MIN CZYTANIA

Największe bariery dla polskiego biznesu

Choć wiele wskazuje na to, że polską gospodarkę czeka wzrost, to jednak przedsiębiorcy wciąż widzą wiele barier, które uniemożliwiają swobodny rozwój ich biznesów.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Należy odblokować tereny pod zabudowę

Nie dalej jak do końca grudnia 2025 roku każda gmina powinna mieć uchwalony plan ogólny, który określi, co i gdzie można budować. Czy reforma planowania przestrzennego wyznaczy wreszcie jasne reguły dla inwestorów chcących budować, zabezpieczając zarazem interesy mieszkańców?
3 MIN CZYTANIA

Drobni przedsiębiorcy mają coraz więcej długów i próbują je restrukturyzować

Nawet nie upadłości firm, bo na ich miejsce wciąż powstają nowe, ale rosnąca niewypłacalność przedsiębiorców (a nawet całych sektorów) i prowadzone restrukturyzacje powinny stać się sygnałem alarmowym dla gospodarczych decydentów.
2 MIN CZYTANIA

Deweloperzy proponują priorytety mieszkaniowe na pierwsze sto dni rządu

Spójna i długofalowa strategia mieszkaniowa dla Polski, odblokowanie państwowych gruntów pod budowę, koniec z nieuprawnionymi odwołaniami od decyzji administracyjnych oraz zachęty podatkowe dla budownictwa – to główne postulaty środowiska deweloperów. Co na to politycy?
4 MIN CZYTANIA