fbpx
piątek, 26 kwietnia, 2024
Strona głównaBiznesTrzech wspólników w e-sportowym biznesie

Trzech wspólników w e-sportowym biznesie

Budują grupę kapitałową spółek rozwijających różne aktywności w bardzo perspektywicznych branżach: gamingu i e-sportu. Zaczynali od Fantasyexpo. W ciągu ostatniego roku powstały ich dwie nowe spółki: Polska Liga Esportowa oraz Gaming Tech Esports Media, która zarządza znanymi od przeszło 20 lat tytułami – CD-Action oraz PC Format.

Fantasyexpo to polska innowacyjna agencja marketingowa, która łączy marki z gamingiem. Została założona w 2013 r. przez Kamila Góreckiego i Krzysztofa Stypułkowskiego. Trzy lata później do zespołu dołączył Wojciech Jeznach. Doświadczenie zebrane w ciągu ostatnich lat, a także własne środki, wypracowane strategie, sprawdzone narzędzia oraz zespół profesjonalistów pomagają im osiągnąć zamierzony cel w sposób kreatywny i wyróżniający się na rynku.

Z pasją i wiedzą

Jednym z filarów działalności jest tzw. influencer marketing, czyli reprezentacja popularnych i profesjonalnych graczy, streamerów i youtuberów przed markami. Są to zarówno osoby, które streamują swoją grę, jak i profesjonalni zawodnicy, którzy otrzymują wynagrodzenie za grę i zwycięstwa w turniejach i ligach e-sportowych (np. Marcin „Jankos” Jankowski – jeden z najpopularniejszych na świecie graczy komputerowych w League of Legends).

Fantasyexpo jest także profesjonalnym organizatorem rozgrywek e-sportowych, m.in. w Counter Strike Global Offensive, League of Legends i FIFA. Współpracuje z zagranicznymi podmiotami tworząc przestrzeń do profesjonalizacji graczy w całej Europie i działa również na lokalnym rynku, tworząc formaty dla rodzimej społeczności. – Wielu z nas wychowało się na grach komputerowych, dlatego nasz zespół posiada naprawdę ogromną wiedzę i pasję – przekonuje Wojciech Jeznach.

Fantasyexpo zatrudnia kilkadziesiąt osób. Ma swoje biura w Warszawie i we Wrocławiu oraz studio telewizyjne w Krakowie. Rocznie produkuje ponad 1500 godzin materiałów wideo. Są to najczęściej transmisje na żywo z turniejów i rozgrywek ligowych. Dodatkowo firma znana jest z nabywania praw licencyjnych do organizowanych międzynarodowych turniejów i lig e-sportowych. Jako jedyna na świecie zajmuje się sprzedażą czasu antenowego przed „super bowl” w e-sporcie, czyli turniejem rangi Major w Counter Strike: Global Offensive z pulą nagród w wysokości 2 mln dolarów.

Nowe oblicza starych marek

Jedną z firm wchodzących w skład holdingu jest spółka Gaming Tech Esports Media, która została powołana w 2020 r. w związku z przejęciem marek CD-Action i PC Format od wydawnictwa Bauer Media Group. – Wychowaliśmy się na tych magazynach. Rok temu w sierpniu zorganizowaliśmy zbiórkę crowdfundingową. W dziewięć dni zebraliśmy 1,25 mln zł. Pokazało nam to, jak wielką społeczność skupiają oba tytuły – wyjaśnia Wojciech Jeznach. Teraz obie marki firma poddaje rewitalizacji i wprowadza do świata cyfrowego. Do końca roku planowane jest uruchomienie nowych serwisów cdaction.pl i pcformat.pl.

Firmy z grupy kapitałowej przywiązują też dużą wagę do społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility). Świadczy o tym coroczne zaangażowanie w zbiórki charytatywne, a także warsztaty oraz szkolenia dla zawodników i drużyn sportów elektronicznych w ramach Polskiej Ligi Esportowej. Właściciele podkreślają, że chcą świadomie angażować się w działania CSR. Tym bardziej, że młodzi ludzie coraz więcej czasu i uwagi poświęcają rozrywce w sieci.

 

Robert Azembski
Robert Azembski
Dziennikarz z ponad 30-letnim doświadczeniem; pracował m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Wprost” , „Gazecie Bankowej” oraz wielu innych tytułach prasowych i internetowych traktujących o gospodarce, finansach i ekonomii. Chociaż specjalizuje się w finansach, w tym w bankowości, ubezpieczeniach i rynku inwestycyjnym, nieobce są mu problemy przedsiębiorców, przede wszystkim z sektora MŚP. Na łamach magazynu „Forum Polskiej Gospodarki” oraz serwisu FPG24.PL najwięcej miejsca poświęca szeroko pojętej tematyce przedsiębiorczości. W swoich analizach, raportach i recenzjach odnosi się też do zagadnień szerszych – ekonomicznych i gospodarczych uwarunkowań działalności firm.

INNE Z TEJ KATEGORII

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

Polski drób niedługo znajdzie się na azjatyckich stołach

– Produkujemy rocznie trzy miliony ton mięsa drobiowego. To najwięcej w UE – zaznacza Dariusz Goszczyński, prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG). Według niego, wysoka jakość rodzimego drobiu predestynuje go do sprzedaży nawet na tak wymagających rynkach jak Japonia czy Hongkong.
4 MIN CZYTANIA

Rosnące koszty działalności największym problemem mikroprzedsiębiorstw i małych firm

Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Jak ożywić martwy parkiet nad Wisłą?

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie nie służy tak naprawdę ani inwestycjom indywidulanym, ani małym i średniej wielkości firmom. Tym pierwszym w założeniu miała dawać okazje do zysków, dla tych drugich zaś być miejscem pozyskiwania kapitału na rozwój. Tymczasem uciekają z niej zarówni mali, jak duzi.
4 MIN CZYTANIA

Jesteś „pod wpływem”? Nie ruszysz autem

Amerykańska Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) chce wykonać zalecenie Kongresu, by wszystkie nowe auta miały zainstalowaną technologię uniemożliwiającą prowadzenie pod wpływem alkoholu.
< 1 MIN CZYTANIA

Obojętnie, co zrobimy, klimat i tak będzie się zmieniał

Nawet zupełne zaprzestanie emisji CO2 pochodzącego z przemysłu nie wpłynie na zatrzymanie zmian klimatu na Ziemi – przekonuje w zamieszczonym we „Wprost” artykule pt. „Klimat a Człowiek” prof. dr hab. inż. Piotr Wolański, przewodniczący Komitetu Badań Kosmicznych i Satelitarnych PAN.
4 MIN CZYTANIA