fbpx
niedziela, 4 czerwca, 2023
Strona głównaEkologiaJak wygląda świadomość klimatyczna Polaków?

Jak wygląda świadomość klimatyczna Polaków?

Zdecydowana większość Polaków zgadza się, że nasze zachowania mają wpływ na zmiany klimatyczne.

Z badania Europejskiego Banku Inwestycyjnego wynika, że połowa Polaków umieszcza zmiany klimatyczne lub degradację środowiska naturalnego wśród trzech największych wyzwań dla Polski. Jednocześnie aż 79 proc. Polaków jest przekonanych, że ich własne zachowanie może przyczynić się do rozwiązania problemu zagrożenia klimatycznego.

Poza tym 78 proc. ankietowanych chce oznakowania wszystkich produktów spożywczych, aby określać ich ślad węglowy i pomóc ludziom dokonywać bardziej zrównoważonych klimatycznie wyborów zakupowych. Dwie trzecie Polaków jest też gotowych zapłacić za żywność nieco więcej, jeśli będzie ona produkowana lokalnie i w sposób bardziej przyjazny dla środowiska. Inny pomysł na ograniczenie emisji gazów cieplarnianych to ograniczenie spożycia mięsa, a za tym jest już 44 proc. Polaków.

– Wynik badania EBI dotyczący opinii związanych ze zmianami klimatu pokazuje, że Polacy są bardzo chętni do pomocy w walce ze zmianami klimatycznymi. Jako bank klimatu UE z zadowoleniem przyjmujemy to zaangażowanie. Naszą rolą jest wspieranie działania na rzecz walki z kryzysem klimatycznym. Robimy to poprzez finansowanie zielonych projektów w sektorach takich jak zrównoważony transport, energia odnawialna i energooszczędne budynki – powiedziała wiceprezes EBI Teresa Czerwińska. – Nasze wsparcie dla tych projektów w Polsce wzrosło dynamicznie z 42 proc. w 2021 r. do 49 proc. w 2022 r. całkowitego wolumenu. Będziemy nadal wspierać projekty i inicjatywy przyspieszające zieloną transformację, która jest niezbędnym czynnikiem do wzrostu gospodarczego zarówno Polski jak i Unii Europejskiej – dodała.

Badanie EBI wykazało również, że 62 proc. Polaków twierdzi, że potencjalny pracodawca powinien nadać priorytet zrównoważonemu rozwojowi, który będzie przyjazny środowisku.

ISBnews

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Przedsiębiorcy (niektórzy) skorzystają na zielonej transformacji

Na zielonej transformacji zarobią przedsiębiorcy instalujący wentylację i klimatyzację, produkujący magazyny energii i ciepła oraz firmy z branży termomodernizacyjnej i fotowoltaicznej.
2 MIN CZYTANIA

Węgiel czy zielone inwestycje – co wolą polskie firmy?

Zróżnicowane źródła zielonej energii są według najmniejszych polskich przedsiębiorstw przyszłością polskiego bezpieczeństwa energetycznego.
2 MIN CZYTANIA

Opłaty za plastikowe opakowania jednak niższe?

Ministerstwo Klimatu i Środowiska najprawdopodobniej obniży stawki opłat za plastikowe opakowania względem propozycji z majowego projektu rozporządzenia.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polski rynek usług pocztowych rośnie

Wartość polskiego rynku usług pocztowych rośnie już kolejny rok z rzędu. Wszystko dzięki prężnie działającemu sektorowi e-commerce.
2 MIN CZYTANIA

Producenci frytek wykorzystują rolników?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie w sprawie możliwego wykorzystywania przewagi kontraktowej na rynku frytek i chipsów.
< 1 MIN CZYTANIA

Coraz więcej inwestycji greenfield w Polsce

W 2022 roku Polska znalazła się w europejskiej czołówce, jeśli chodzi o liczbę projektów inwestycyjnych typu greenfield.
2 MIN CZYTANIA