Aż 69 proc. menadżerów w wieku poniżej 40 lat chce w 2023 r. przede wszystkim zacieśniać relacje z klientami – dowiadujemy się z badania Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Wśród kierowników po 50. roku życia takie plany ma natomiast 59 proc. ankietowanych.
Na kolejnych miejscach w planach młodych menadżerów jest wprowadzanie nowych ofert produktów bądź usług (47 proc.) oraz szkolenie pracowników (39 proc.). Wśród starszych menadżerów na drugim miejscu jest inwestowanie w swoich pracowników przez podnoszenie ich kompetencji (36 proc.) oraz wydatki na marketing i promocję (34 proc.).
Młodsi kierownicy częściej niż starsi planują rozpocząć nowy rodzaj działalności, wchodzić na rynki zagraniczne oraz zapowiadają współpracę z firmami ukraińskimi. Podobnie jest w przypadku wdrażania automatyzacji w swoich firmach. Takie działania planuje 20 proc. młodych menadżerów w porównaniu z 13 proc. starszych. Analitycy PIE twierdzą, że młodsi kierownicy chcą się rozwijać, a starsi – umacniać pozycję. Obie grupy wiekowe nie są natomiast chętne w inwestycje w badania i rozwój, które planuje tylko po ok. 15 proc. z nich.
„Co ciekawe, wśród kadry starszej wyższy jest odsetek wskazań na zmniejszanie szkodliwego oddziaływania na środowisko (27 proc., młodsi – 23 proc.). Podobnie było w ubiegłym roku” – podsumowano w „Tygodniku Gospodarczym” PIE.
Źródło: Tygodnik Gospodarczy PIE