fbpx
środa, 31 maja, 2023
Strona głównaBiznesKoniec fikcyjnych promocji

Koniec fikcyjnych promocji

Już od maja zaczną obowiązywać unijne przepisy, które mają zobowiązać sklepy do przejrzystej dla konsumentów polityki sprzedażowej, ale też odnoszącej się do promocji – zapowiada „Puls Biznesu”.

W wyniku zmian sprzedawcy przy wprowadzaniu promocji będą musieli informować, jaka była cena przed obniżką. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny wyjaśnia, że dzięki temu sprzedawcy nie będą mogli już sztucznie zawyżać cen przed obniżkami, aby kusić klientów rzekomo wysokimi rabatami.

– Projekt przewiduje, że przedsiębiorca zostanie zobowiązany do informowania konsumentów o najniższej cenie danego produktu z ostatnich 30 dni. Nie da się wtedy wykorzystać mechanizmu sztucznego podnoszenia cen na tydzień czy dwa przed wyprzedażami po to, aby później chwalić się obniżkami cen, a konsument będzie wiedział, jaka jest rzeczywista skala upustu – powiedział prezes Chróstny cytowany przez „Puls Biznesu”.

Radca prawny Aleksandra Zaliwska na łamach gazety wyjaśniła, że jeśli dany towar pojawi się w ofercie sklepu w okresie krótszym niż 30 dni przed obniżką, to sklep będzie musiał wskazać cenę najniższą zastosowaną od dnia startu sprzedaży do chwili wprowadzenia promocji. Nie wiadomo jeszcze jakie dokładnie będą kary za niestosowanie się do nowych przepisów, ale Zaliwska przypomina, że dzisiaj karą za nierzetelne informowanie o cenach jest 20 tys. zł, a w przypadku powtarzających się problemów nawet 40 tys. zł.

„Puls Biznesu” wskazuje, że kraje UE muszą dostosować swoje prawo najpóźniej do 28 maja.

Źródło: Puls Biznesu

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Stop dezinformacji żywnościowej. Producenci działają

Polscy producenci żywności chcą walczyć ze skierowaną przeciwko nim dezinformacją żywnościową. Pomaga im resort rolnictwa.
2 MIN CZYTANIA

Kredyty dla małych i średnich przedsiębiorców i rolników

Jak co tydzień publikujemy informacje o już dostępnych – lub zapowiadanych – formach wsparcia dla MŚP.
3 MIN CZYTANIA

Rośnie liczba jednoosobowych działalności gospodarczych

W pierwszym kwartale 2023 roku w Polsce zakładano więcej jednoosobowych firm niż ich likwidowano. Statystyki poprawiają Ukraińcy.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polacy nadal pesymistyczni. Co zrobi rząd?

Najnowsze badanie Ipsos wykazało, że większość Polaków z pesymizmem patrzy na kondycję polskiej gospodarki w najbliższym roku.
2 MIN CZYTANIA

Węgiel czy zielone inwestycje – co wolą polskie firmy?

Zróżnicowane źródła zielonej energii są według najmniejszych polskich przedsiębiorstw przyszłością polskiego bezpieczeństwa energetycznego.
2 MIN CZYTANIA

Cyfryzacja polskich firm. Jak wypadamy na tle Europy?

Zdecydowana większość polskich firm nie ma zamiaru zmieniać wysokości wydatków ponoszonych na transformację cyfrową – wynika z badania KPMG.
2 MIN CZYTANIA