fbpx
piątek, 7 lutego, 2025
Strona głównaBiznesKoniec fikcyjnych promocji

Koniec fikcyjnych promocji

Już od maja zaczną obowiązywać unijne przepisy, które mają zobowiązać sklepy do przejrzystej dla konsumentów polityki sprzedażowej, ale też odnoszącej się do promocji – zapowiada „Puls Biznesu”.

W wyniku zmian sprzedawcy przy wprowadzaniu promocji będą musieli informować, jaka była cena przed obniżką. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny wyjaśnia, że dzięki temu sprzedawcy nie będą mogli już sztucznie zawyżać cen przed obniżkami, aby kusić klientów rzekomo wysokimi rabatami.

– Projekt przewiduje, że przedsiębiorca zostanie zobowiązany do informowania konsumentów o najniższej cenie danego produktu z ostatnich 30 dni. Nie da się wtedy wykorzystać mechanizmu sztucznego podnoszenia cen na tydzień czy dwa przed wyprzedażami po to, aby później chwalić się obniżkami cen, a konsument będzie wiedział, jaka jest rzeczywista skala upustu – powiedział prezes Chróstny cytowany przez „Puls Biznesu”.

Radca prawny Aleksandra Zaliwska na łamach gazety wyjaśniła, że jeśli dany towar pojawi się w ofercie sklepu w okresie krótszym niż 30 dni przed obniżką, to sklep będzie musiał wskazać cenę najniższą zastosowaną od dnia startu sprzedaży do chwili wprowadzenia promocji. Nie wiadomo jeszcze jakie dokładnie będą kary za niestosowanie się do nowych przepisów, ale Zaliwska przypomina, że dzisiaj karą za nierzetelne informowanie o cenach jest 20 tys. zł, a w przypadku powtarzających się problemów nawet 40 tys. zł.

„Puls Biznesu” wskazuje, że kraje UE muszą dostosować swoje prawo najpóźniej do 28 maja.

Źródło: Puls Biznesu

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Strefa komfortu, czyli śmiertelna pułapka dla przedsiębiorcy [WYWIAD]

„Ceną wolności jest wieczna czujność” – ten cytat pasuje idealnie do naszych czasów, które – jak dla mnie – są bardziej niż przerażające. Mimo faktu, że z pewnością nie należę do osób strachliwych – mówi nam Krzysztof Oppenheim. Z naszym ekspertem finansowym, wieloletnim przedsiębiorcą znanym Czytelnikom naszego portalu autorem cyklu „Poradnik Oppenheima” rozmawiamy o śmiertlenej pułapce, jaką nie tylko dla ludzi biznesu jest pozostawanie w „strefie komfortu”.
10 MIN CZYTANIA

Branża noclegowa liczy długi i wypatruje gości

Rusza sezon dla turystycznych obiektów noclegowych. Bez wątpienia przedsiębiorcy oferujący zakwaterowanie liczą, że w nadchodzących miesiącach utrzyma się tendencja z zeszłego roku, gdy liczba turystów, którym udzielono noclegów wzrosła o blisko 6 proc.
5 MIN CZYTANIA

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA