fbpx
piątek, 26 kwietnia, 2024
Strona głównaBiznesOto czym możesz kusić pracowników

Oto czym możesz kusić pracowników

Choć to wysokość wynagrodzenia pozostaje dla kandydatów najważniejszym czynnikiem przy wyborze miejsca pracy, to swoje znaczenie mają również pozostałe benefity. Najnowszy Raport płacowy Hays pokazuje, które świadczenia pozapłacowe są dla pracowników najbardziej kuszące.

Aktualnie dodatkowe benefity w pracy otrzymuje aż 69 proc. ankietowanych, ale też 62 proc. nie jest zadowolonych z ich zakresu. Według Haysa może to być spowodowane faktem, że mimo trwającej już dwa lata pandemii firmy nie zmieniły świadczeń pozapłacowych. Co więcej, przedsiębiorstwa zdecydowały się na zawieszenie świadczeń, które w trakcie pandemii nie mogły być realizowane (jak np. imprezy integracyjne), ale nie zastąpiły ich innymi benefitami, np. dopłatą do rachunków z tytułu pracy zdalnej, na którą decyduje się dziś tylko kilka procent organizacji.

Najczęściej firmy oferują pracownikom podstawowy pakiet opieki medycznej (68 proc.), kartę sportową (66 proc.), ubezpieczenie na życie (55 proc.) oraz zyskującą na popularności w trakcie pandemii pracę elastyczną (50 proc.). Jak się jednak okazuje, takie świadczenia nie są dla pracowników do końca satysfakcjonujące, bowiem dla 34 proc. ankietowanych najważniejszym benefitem byłaby rozszerzona opieka medyczna. Tyle samo osób ceni sobie pracę elastyczną, ale już co czwarty ankietowany chciałby mieć służbowy samochód oraz dodatkowe dni urlopowe.

– Konkurencja o pracownika sprawia, że na rynku pojawiają się coraz oryginalniejsze rozwiązania i pomysły. Mając do wyboru oferty o bardzo podobnym zakresie obowiązków oraz poziomie wynagrodzenia, kandydaci chętniej rozważą propozycję uwzględniającą atrakcyjne i oryginalne benefity. Należy oczekiwać, że w obecnej sytuacji pracodawcy będą pracować nad podnoszeniem konkurencyjności swoich pakietów, tak aby lepiej odpowiadały na oczekiwania kandydatów i wspierały realizację strategii zatrudnienia – powiedziała Agnieszka Czarnecka z Hays Poland.

Źródło: Hays Poland

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

Polski drób niedługo znajdzie się na azjatyckich stołach

– Produkujemy rocznie trzy miliony ton mięsa drobiowego. To najwięcej w UE – zaznacza Dariusz Goszczyński, prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG). Według niego, wysoka jakość rodzimego drobiu predestynuje go do sprzedaży nawet na tak wymagających rynkach jak Japonia czy Hongkong.
4 MIN CZYTANIA

Rosnące koszty działalności największym problemem mikroprzedsiębiorstw i małych firm

Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA