Polscy konsumenci wrócili do zwyczajów zakupowych sprzed pandemii – wynika z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH).

Fot. Pixabay

PRCH poinformowała, że w kwietniu i maju obroty w centrach handlowych rosły szybciej niż inflacja, a najbardziej przyczyniły się do tego sprzedaż żywności i gastronomia. Procentowo obroty w centrach handlowych w maju 2022 r. były o 22 punkty wyższe niż rok wcześniej. Sprzedaż żywności wzrosła o 67 proc., a sprzedaż w gastronomii o 34 proc.

Najszybciej obroty rosły w największych galeriach handlowych, liczących ponad 60 tys. mkw., gdzie były o 29 proc. wyższe niż w maju 2019 r. W obiektach poniżej 60 tys. mkw obroty wrosły od 15 do 18 proc.

– Obroty w centrach handlowych rosną kolejny miesiąc z rzędu, a klienci odwiedzają je częściej niż przed pandemią – poinformował dyrektor zarządzający PRCH Krzysztof Poznański. – Najnowsze dane potwierdzają, że klienci wrócili do zwyczajów zakupowych sprzed pandemii. To pozwala z ostrożnym optymizmem oceniać możliwości wzrostu w branży centrów handlowych – zauważył.

Przytaczany przez Krzysztofa Poznańskiego wskaźnik Footfall Density Index pokazuje, że w czerwcu 2022 r. odwiedzalność w polskich galeriach handlowych była o 1,4 proc. wyższa niż rok wcześniej. W tych danych widać obecność grupy dodatkowych konsumentów, pochodzących z Ukrainy. Ich wpływ na odwiedzalność jest widoczny, zwłaszcza w tych miejscach, gdzie koncentrują się uchodźcy.

PAP

Poprzedni artykułNie będzie regulacji o ukrytej dywidendzie
Następny artykułBaza organizacji oraz instytucji polskich i polonijnych – warto zajrzeć na stronę GUS