Aż 71 proc. polskich klientów to tzw. smart shopperzy, czyli sprytni nabywcy – wynika z badań firmy GfK.

Pexels.com

Smart shopperzy to osoby, które wypatrują ciekawych, głębokich promocji, są dobrze zorientowane w cenach popularnych produktów oraz potrafią płynnie porównywać oferty w różnych sieciach i przeliczać ceny na jednostki. Eksperci wskazują, że liczba takich osób z roku na rok wzrasta i prognozują, że teraz trend może przybrać na sile w związku z najwyższą od ponad 20 lat inflacją.

– W ostatnim roku ich udział w całkowitej liczbie nabywców w sektorze FMCG zwiększył się o 19 punkty proc., co oznacza wzrost o 37 proc. rdr. W najbliższych miesiącach możemy oczekiwać pogłębienia tego trendu – powiedział Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami detalicznymi Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Razem z rosnącym odsetkiem świadomych kupujących, coraz popularniejsze są wszelkiego rodzaju akcje promocyjne, a według GfK od stycznia do września 2021 r. udział produktów kupionych w promocji wyniósł 27 proc., czyli więcej o 4 punkty proc. rdr.

Jak pokazało badanie GfK kluczowym czynnikiem wyboru dóbr trwałych wśród Polaków wciąż pozostaje cena, następne są cechy techniczne produktu, a dopiero trzecie miejsce zajmuje marka.

Źródło: PAP