fbpx
sobota, 27 kwietnia, 2024
Strona głównaBiznesPolska chce zwiększyć eksport do Chin

Polska chce zwiększyć eksport do Chin

W Warszawie miało miejsce polsko-chińskie spotkanie, którego głównym tematem była współpraca w sektorze rolno-spożywczym.

W Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi odbyło się spotkanie z ambasadorem Chin w Polsce Sun Linjiang, w trakcie którego omówione zostały najważniejsze sprawy z zakresu dwustronnej współpracy w sektorze rolno-spożywczym. Polska liczy na to, że uda jej się zwiększyć eksport do Państwa Środka.

Przedstawicielem strony polskiej w rozmowach był dyrektor generalny w MRiRW Bogusław Wijatyk, który zwrócił uwagę na potrzebę równoważenia polsko-chińskiego handlu i zwiększania eksportu. Ze swojej strony ambasador Sun Linjiang stwierdził, że polska żywność cieszy się w Chinach uznaniem ze względu na jakość i smak.

Polska wyeksportowała w ubiegłym roku żywność o wartości prawie 52 mld euro i ma znaczącą nadwyżkę w handlu rolno-spożywczym. Na tym tle uznajemy ostatnie wyniki eksportu do Chin za zdecydowanie poniżej naszego potencjału

– powiedział Bogusław Wijatyk.

Dyrektor podkreślił, że podstawowym środkiem w celu zwiększenia eksportu do Chin jest znaczące poszerzenie dostępu do rynku chińskiego dla polskiej żywności. Warszawa ma szczególną nadzieję, że Pekin zmieni podejście do tematu eksportu polskiego mięsa i Chińczycy będą respektować zasady regionalizacji w zakresie chorób zwierząt. Poza tym Polska oczekuje sprawnego zakończenia ostatnich uzgodnień technicznych i rozpoczęcia w 2024 r. eksportu do Chin mięsa wołowego, owoców borówki oraz karm dla zwierząt domowych.

W sumie w 2023 roku polski eksport do Chin osiągnął wielkość 147,6 mln euro, a największym zainteresowaniem chińskich konsumentów cieszą się polskie mleko i produkty mleczne. W celu zwiększenia obecności naszych produktów w Chinach Polska prowadzi na tamtejszym rynku liczne działania informacyjno-promocyjne, a na ten rok zaplanowano udział naszego kraju na targach Sial China w Szanghaju (w maju) oraz FOOD EXPO PRO w Hongkongu (w sierpniu).

Źródło: MRiRW
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

Polski drób niedługo znajdzie się na azjatyckich stołach

– Produkujemy rocznie trzy miliony ton mięsa drobiowego. To najwięcej w UE – zaznacza Dariusz Goszczyński, prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG). Według niego, wysoka jakość rodzimego drobiu predestynuje go do sprzedaży nawet na tak wymagających rynkach jak Japonia czy Hongkong.
4 MIN CZYTANIA

Rosnące koszty działalności największym problemem mikroprzedsiębiorstw i małych firm

Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA