fbpx
piątek, 17 maja, 2024
Strona głównaKrajRuszyła nowa kampania Kupuj Świadomie Produkt Polski

Ruszyła nowa kampania Kupuj Świadomie Produkt Polski

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wystartowało z nową kampanią Kupuj Świadomie Produkt Polski, której celem jest promocja krajowych producentów.

We wtorek 16 maja w Warszawie zorganizowano konferencję inauguracyjną kolejnej kampanii Kupuj Świadomie Produkt Polski. Pierwsza kampania ruszyła w 2019 roku i od tego czasu jej organizatorami są Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

Produkt Polski to przesłanie

Celem kampanii Kupuj Świadomie Produkt Polski jest edukacja konsumentów, aby ci zwracali uwagę na pochodzenie produktów i czytali etykiety produktów spożywczych. Poza tym kampania służy informowaniu rolników i producentów jedzenia o możliwościach i warunkach znakowania swoich wyrobów znakiem Produkt Polski.

W trakcie konferencji sekretarz stanu Rafał Romanowski powiedział, że Produkt Polski to konkretna marka. Wiceminister wyjaśnił, że każdy oznaczony w ten sposób produkt musi zawierać co najmniej 75 proc. surowców wytworzonych w Polsce, a pozostałe 25 proc. może być produkowane poza granicami naszego kraju. Polityk przypomniał, że każdego roku Polska sprzedaje żywność za ponad 47 mld euro, a nasz bilans handlowy jest dodatni i przekracza 15,5 mld euro.

Konsumenci coraz bardziej doceniają pochodzenie produktów. Zdecydowanie rośnie ich patriotyzm konsumencki. Warto pamiętać, że z każdej wydanej na taki produkt złotówki ponad 80 proc. wraca do krajowego obiegu gospodarczego

– powiedział Rafał Romanowski.

Zgodnie z planem MRiRW oraz KOWR w dniach 24 i 25 czerwca na Stadionie Narodowym odbędzie się I Festiwal Polskiej Żywności Wysokiej Jakości #KupujŚwiadomie. Następnie pod koniec lipca w całej Polsce zorganizowanych zostanie 240 pikników z Produktem Polskim.

Źródło: MRiRW
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Polacy przestali się bać i pokochali… pożyczki

Banki, SKOK-i i firmy pożyczkowe od kilku miesięcy zbierają solidne żniwo. Polacy zadłużają się coraz szybciej i na coraz większe kwoty.
2 MIN CZYTANIA

Polacy należą do europejskich pracusiów

Od lat systematycznie rośnie w Unii Europejskiej odsetek pracujących osób w wieku produkcyjnym. Polska zajmuje w tym aspekcie jedno z czołowych miejsc w UE.
2 MIN CZYTANIA

Blisko 67 proc. Polaków odczuwa syndromy depresji. Ile traci na tym gospodarka?

Jak wynika z najnowszego raportu, obecnie 66,6 proc. dorosłych Polaków odczuwa przynajmniej jeden z syndromów najczęściej kojarzonych z depresją. Autorzy badania ostrożnie szacują, że gospodarka traci na tym ok. 3 mld zł rocznie. I to wyliczenie zakłada tylko nieobecność w pracy osób doświadczających epizodów depresyjnych i zaburzeń depresyjnych nawracających.
5 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA