fbpx
niedziela, 1 października, 2023
Strona głównaBiznesStop dezinformacji żywnościowej. Producenci działają

Stop dezinformacji żywnościowej. Producenci działają

Polscy producenci żywności chcą walczyć ze skierowaną przeciwko nim dezinformacją żywnościową. Pomaga im resort rolnictwa.

W poniedziałek w siedzibie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi odbyła się konferencja prasowa pod hasłem #StopDezinformacjiŻywnościowej. Celem inicjatywy jest walka z fake newsami dotyczącymi polskiego rynku żywności.

Producenci żywności chcą działać

Akcja Stop Dezinformacji Żywnościowej to oddolna inicjatywa polskich producentów. W trakcie konferencji minister rolnictwa Robert Telus powiedział, że przez ostatnie miesiące wiele fake newsów i dezinformacji dotyczyło też produktów rolnych z Ukrainy.

To wszystko szkodzi Polsce, np. fałszywe informacje, że napływa do nas mięso zakażone salmonellą. To rodzi potencjalne, bardzo groźne skutki gospodarcze z powodu zatrzymania naszego eksportu. Dlatego tak ważna jest walka z tymi fake newsami i dezinformacją. To jest walka gospodarcza i dlatego musimy się temu stanowczo przeciwstawiać. Polska żywność to bardzo dobre produkty i to jest informacja służąca polskim rolnikom. To jest informacja prawdziwa

– powiedział minister Telus.

Kwestię fake newsów poruszyli również przedstawiciele branży producentów żywności. Prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej Dariusz Goszczyński powiedział, że polscy producenci od lat są obiektem ataków, za którymi stoją duże fundusze. Ich celem jest ograniczenie, a następnie zakazanie produkcji mięsa.

Z kolei prezes zarządu Polskiego Związku Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego Jacek Zarzecki stwierdził, że najlepszym sposobem walki z fake newsami jest podawanie konkretnych liczb. Jednocześnie zauważył on, że w Polsce nie ma chowu przemysłowego, a w ponad 300 tysiącach gospodarstw jest około 6,4 mln sztuk bydła, czyli nieco ponad 20 sztuk w gospodarstwie.

W związku z rosnącym problemem fake newsów przedstawiciele branży podpisali wspólną deklarację polskich organizacji rolno-spożywczych, producentów żywności i innych zainteresowanych podmiotów na rzecz walki z dezinformacją żywnościową i fake newsami na temat żywności. Pod dokumentem podpisali się przedstawiciele ośmiu organizacji branżowych.

Źródło: MRIRW
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Dobra pogoda martwi polską branżę odzieżową

Polska branża odzieżowa przeżywa zastój, a wielu firmom grozi utrata płynności finansowej i – ostatecznie – zamknięcie interesu.
2 MIN CZYTANIA

Polskie gofry podbijają świat!

Polska jest światowym liderem, jeśli chodzi o eksport gofrów i wafli, które są najważniejszą pozycją w polskim eksporcie wśród wyrobów piekarniczych i ciastkarskich.
< 1 MIN CZYTANIA

Czas ułatwić firmom dostęp do środków na rozwój

Polskie przedsiębiorstwa powinny mieć ułatwiony dostęp do pieniędzy na rozwój, ale do tego potrzebne są konkretne zmiany.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Spółki giełdowe z Polski coraz mniej zadłużone

W ciągu ostatniego roku prawie o połowę spadło zadłużenie krajowych spółek giełdowych – wynika z jedenastej edycji badania „Długi spółek giełdowych”.
2 MIN CZYTANIA

Dobra pogoda martwi polską branżę odzieżową

Polska branża odzieżowa przeżywa zastój, a wielu firmom grozi utrata płynności finansowej i – ostatecznie – zamknięcie interesu.
2 MIN CZYTANIA

Polskie gofry podbijają świat!

Polska jest światowym liderem, jeśli chodzi o eksport gofrów i wafli, które są najważniejszą pozycją w polskim eksporcie wśród wyrobów piekarniczych i ciastkarskich.
< 1 MIN CZYTANIA