fbpx
wtorek, 10 grudnia, 2024
Strona głównaBiznesTen sektor czeka lepszy czas

Ten sektor czeka lepszy czas

W 2022 r. rynek kosmetyczny w Polsce urośnie o ponad 6 proc., czyli najwięcej od 13 lat – podaje portal wiadomoscihandlowe.pl.

Według analityków firmy PMR pod koniec roku wartość sektora kosmetycznego w naszym kraju osiągnie 27,7 mld złotych. Do wzrostu przyczynią się rosnąca świadomość konsumentów, coraz wyższy dochód rozporządzalny, ale też likwidacja obostrzeń pandemicznych i napływ uchodźców z Ukrainy, który powiększa grupę konsumentów.

Od 2023 r. przez kolejnych 5 lat branża kosmetyczna nadal będzie się rozwijała i to w tempie wyższym niż w ostatnich latach, bo na poziomie od 3 do 5 proc. W przyszłości rosnąć będzie rola sprzedaży przez internet, ale Polacy nadal będą kupować kosmetyki w drogeriach stacjonarnych. Prognozy PMR mówią, że w 2027 r. udział sprzedaży internetowej i w sklepach stacjonarnych w rynku artykułów kosmetycznych będzie wynosił 57,4 proc. (dziś jest to 55,5 proc.).

„Sprzedaż internetowa będzie funkcjonować jako kanał alternatywny dla drogerii, gdzie konsumenci będą mogli kupować produkty niedostępne w sklepach stacjonarnych, jak również podchodząc do zakupów omnichannelowo, przenosząc swoje zakupy do drogerii internetowych największych sieci” – napisali w raporcie cytowani przez portal analitycy PMR.

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Strefa komfortu, czyli śmiertelna pułapka dla przedsiębiorcy [WYWIAD]

„Ceną wolności jest wieczna czujność” – ten cytat pasuje idealnie do naszych czasów, które – jak dla mnie – są bardziej niż przerażające. Mimo faktu, że z pewnością nie należę do osób strachliwych – mówi nam Krzysztof Oppenheim. Z naszym ekspertem finansowym, wieloletnim przedsiębiorcą znanym Czytelnikom naszego portalu autorem cyklu „Poradnik Oppenheima” rozmawiamy o śmiertlenej pułapce, jaką nie tylko dla ludzi biznesu jest pozostawanie w „strefie komfortu”.
10 MIN CZYTANIA

Branża noclegowa liczy długi i wypatruje gości

Rusza sezon dla turystycznych obiektów noclegowych. Bez wątpienia przedsiębiorcy oferujący zakwaterowanie liczą, że w nadchodzących miesiącach utrzyma się tendencja z zeszłego roku, gdy liczba turystów, którym udzielono noclegów wzrosła o blisko 6 proc.
5 MIN CZYTANIA

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA