fbpx
sobota, 9 grudnia, 2023
Strona głównaInnowacjeCzy twoja firma korzysta z e-podpisów?

Czy twoja firma korzysta z e-podpisów?

Większość małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce korzysta z cyfrowych rozwiązań, które ułatwaiają im działalność biznesową na rynku.

Aż 54 proc. polskich małych i średnich przedsiębiorstw podpisuje umowy elektronicznie oraz korzysta z elektronicznych podpisów – wynika z badania „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP” przeprowadzonego przez Fiserv Polska. Polskie firmy korzystają też z chmur do przechowywania danych oraz różnych narzędzi do zarządzania relacjami z klientami.

Jeśli chodzi o przechowywanie danych w chmurze, to decyduje się na to 37 proc. przedsiębiorstw. Narzędzia CRM, które pomagają zarządzać relacjami z obecnymi lub potencjalnymi klientami, są w dyspozycji 14 proc. małych lub średnich firm w naszym kraju. Poza tym co trzecie przedsiębiorstwo sprzedaje produkty przez internet, a 15 proc. posiada chatbota na swojej stronie lub na profilu w social mediach.

Co niepokojące, aż 13,6 proc. przedsiębiorstw w ogóle nie korzysta z rozwiązań zwiększających cyfryzację, które mogą pozytywnie wpłynąć na rozwój całego przedsiębiorstwa

– powiedział cytowany w komunikacie Krzysztof Polończyk, prezes Fiserv Polska.

Prawie trzy czwarte małych lub średnich przedsiębiorstw handlowo-usługowych nie planuje cyfryzować żadnych obszarów w ciągu najbliższych miesięcy. Niemal 60 proc. przedsiębiorców deklaruje, że tego nie potrzebuje, a 27 proc. argumentuje to zbyt małym biznesem. Najbardziej zainteresowani automatyzacją są przedstawiciele działalności profesjonalnej, naukowej lub technicznej, np. prawnicy, architekci, wśród których takie plany ma 30 proc. ankietowanych.

Polscy przedsiębiorcy interesującący się cyfryzacją i związanymi z nią narzędziami najczęściej odwiedzają strony internetowe związane z nowoczesnymi technologiami (55 proc.) oraz pozyskują informacje na ten temat ze stron internetowych firm, które oferują usługi związane z automatyzacją (48 proc.). Aż 43 proc. przedsiębiorców sugeruje się w tym temacie rekomendacjami znajomych, a mniej więcej co trzeci korzysta z webinarów i szkoleń lub obserwuje konkurencję. Niestety – 12,5 proc. respondentów w ogóle nie szuka informacji na temat automatyzacji lub cyfryzacji.

Źródło: PAP
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Przedsiębiorca powinien określić, jakich korzyści spodziewa się po sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja nie jest już tylko w kręgu zainteresowania dużych przedsiębiorców, ale coraz częściej także małych i średniej wielkości firm.
2 MIN CZYTANIA

Unijny wymóg dobije fabryki i warsztaty w Polsce?

Już za dekadę wszystkie nowe auta sprzedawane w Unii Europejskiej będą musiały być zeroemisyjne. To oznacza problemy dla branży motoryzacyjnej w Polsce.
2 MIN CZYTANIA

Robotyzacja szansą dla polskiego rolnictwa?

Polskie gospodarstwa rolne borykają się z brakiem rąk do pracy, a jedną z szans na rozwiązanie tego problemu mogą być większe inwestycje w robotyzację.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polski system finansowy jest stabilny

Narodowy Bank Polski przeanalizował krajowy system finansowy i ocenił, że jest on stabilny, a bilans ryzyka ulega polepszeniu.
2 MIN CZYTANIA

Ulgi w PIT cieszą się w Polsce popularnością

W ubiegłym roku z różnych ulg w PIT skorzystało w Polsce ponad półtora miliona osób. Najczęściej byli to młodzi ludzie.
2 MIN CZYTANIA

Izera w toku, czyli co z polskim autem elektrycznym

Projekt Izera – czyli budowa polskiej marki aut elektrycznych – jest już zrealizowany w niemal 40 procentach. Spółka zamierza uruchomić produkcję w 2026 roku.
2 MIN CZYTANIA