Między kwietniem a czerwcem obecnego roku Meta (do której należy m.in. Facebook i Instagram) zanotowała przychód w wysokości 28,82 mld dolarów, co stanowi spadek o 1 proc. względem roku 2021. Zyski w tym samym czasie sięgnęły 6,69 mld dolarów, czyli aż o 36 proc. mniej niż rok temu.
Podobne tendencje zauważono również w raportach innych cyfrowych gigantów, m.in. Google czy Twittera.
Facebook stoi obecnie przed dużymi wyzwaniami. Firma realizuje wizjonerski projekt metaversum. Za jego pomocą ma zostać połączony świat wirtualny i rzeczywisty w niespotykanym dotąd stopniu.
Jednak Facebook musi sobie radzić tu i teraz z konkurencją szybko zdobywającej popularność aplikacji TikTok. Cieszy się ona uznaniem zwłaszcza wśród młodzieży i służy głównie do publikacji krótkich materiałów wideo. Serwis Marka Zuckerberga intensywnie rozwija również te formy. Zmierzają one do zmian, w których użytkownicy będą spędzali jeszcze więcej czasu na konsumowaniu sugerowanych im treści. Konkurencja ze strony TikToka prowadzi jednak już teraz do wyraźnego spadku dynamiki wzrostu liczby użytkowników serwisów należących do Meta.
PAP, Reuters