fbpx
sobota, 14 grudnia, 2024
Strona głównaBiznesPolska branża kosmetyczna zdobywa rynki zagraniczne

Polska branża kosmetyczna zdobywa rynki zagraniczne

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości poinformowała, że w latach 2022-2025 polska branża kosmetyczna wygeneruje średni wzrost rynku do poziomu 4,4 proc. rocznie.

W 2025 r. sprzedaż w branży kosmetycznej zostanie zwiększona do 4,7 mld euro. Choć w 2020 r. w wyniku pandemii sektor ten się skurczył, to już w 2021 r. nastąpiło jego odbicie względem roku 2019.

„Branża ta należy do szybko rozwijających się rynków konsumenckich, a segment kosmetyków do pielęgnacji skóry w szczególności go napędza. Zmiana pokoleniowa i udział coraz to młodszych konsumentów, którzy kupują kosmetyki, jest motorem tego sektora” – wskazuje PARP, powołując się na raport PKO Banku Polskiego. „Jednocześnie zmianę tę wzmacniają media społecznościowe, umiędzynarodowienie i e-commerce, które wpływają na zachowania zakupowe dotyczące produktów z tej branży. Ogólnoświatowe trendy łatwiej rozprzestrzeniają się i zmieniają codzienną rutynę pielęgnacyjną” – dodano.

Z kolei Izabela Fiszer, zastępca dyrektora w Departamencie Internacjonalizacji Przedsiębiorstw PARP wskazała, że w latach 2017-2020 eksport kosmetyków z Polski wzrósł o 39,8 proc. – do poziomu 3,8 mld euro, a import o 30,2 proc. – do 2,7 mld euro. W ostatnich latach wzrosła też rozpoznawalność polskich marek na rynkach zagranicznych, co również podniosło przychody z eksportu.

W informacji PARP podkreślono, że przedsiębiorcy działający w branży kosmetycznej aktywnie poszukują nowych rozwiązań i rynków zbytu, a także pracują nad innowacjami. Nie bez znaczenia były też konkursy finansowane z Funduszy Europejskich, organizowane przez PARP w ramach Programu Inteligentny Rozwój. Z programu tego mogą korzystać mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa.

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Strefa komfortu, czyli śmiertelna pułapka dla przedsiębiorcy [WYWIAD]

„Ceną wolności jest wieczna czujność” – ten cytat pasuje idealnie do naszych czasów, które – jak dla mnie – są bardziej niż przerażające. Mimo faktu, że z pewnością nie należę do osób strachliwych – mówi nam Krzysztof Oppenheim. Z naszym ekspertem finansowym, wieloletnim przedsiębiorcą znanym Czytelnikom naszego portalu autorem cyklu „Poradnik Oppenheima” rozmawiamy o śmiertlenej pułapce, jaką nie tylko dla ludzi biznesu jest pozostawanie w „strefie komfortu”.
10 MIN CZYTANIA

Branża noclegowa liczy długi i wypatruje gości

Rusza sezon dla turystycznych obiektów noclegowych. Bez wątpienia przedsiębiorcy oferujący zakwaterowanie liczą, że w nadchodzących miesiącach utrzyma się tendencja z zeszłego roku, gdy liczba turystów, którym udzielono noclegów wzrosła o blisko 6 proc.
5 MIN CZYTANIA

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA