fbpx
sobota, 27 kwietnia, 2024
Strona głównaTransportTaksówkarze też będą strajkować

Taksówkarze też będą strajkować

Taksówkarze narzekają na zbyt niskie zarobki i mają zamiar strajkować. Pierwszą akcję protestacyjną zaplanowano w Warszawie.

Warszawskie korporacje taksówkarskie domagają się od władz samorządowych podniesienia stawek za przewozy – donosi „Rzeczpospolita”. Poza tym kierowcy tradycyjnych taksówek mają dość coraz powszechniejszych aplikacji przewozowych, które zabierają im klientów.

Dziennik informuje, że 27 marca dojdzie do protestu taksówkarzy z Warszawy, którzy zablokują ruch w centrum chodząc po przejściach dla pieszych w pobliżu Pałacu Kultury i Nauki. Protestujący chcą w ten sposób wyrazić swoje niezadowolenie z faktu, że Rada Miasta odrzuciła uchwałę podnoszącą stawki opłat za przejazdy. Według taksówkarzy zmiany są konieczne, aby urealnić wysokość stawki maksymalnej za przejechany kilometr, która pozostaje w Warszawie na tym samym poziomie już od 22 lat.

Tradycyjni taksówkarze dodają, że ich sytuacja pogarsza się przez funkcjonowanie aplikacji przewozowych, jak Uber czy FreeNow, które dzięki tak zwanym dynamicznym cennikom w godzinach szczytu zarabiają więcej niż taksówkarze, którzy muszą jeździć w ramach limitu. Według taksówkarzy zaburza to konkurencję, przez co firmy przewozowe umacniają się, a korporacje taksówkarskie są wypychane z rynku.

Z drugiej strony „Rzeczpospolita” informuje o problemach firm przewozowych opartych na aplikacjach, które już od pewnego czasu narzekają na brak rąk do pracy, głównie przez utrudnienia związane z podjęciem pracy w tym zawodzie przez obcokrajowców. Tylko w Warszawie i innych dużych miastach deficyt ten może sięgać nawet 30 proc., co sprawi, że ceny przewozów przez aplikacje mogą wzrosnąć tam nawet o 50 proc. Tradycyjni taksówkarze twierdzą natomiast, że gdyby operatorzy aplikacji stosowali się do miejscowego prawa i stawek, to gwałtowne podwyżki by ich  pasażerom nie groziły.

Źródło: Rzeczpospolita
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA