fot. Pixabay

Oceniani będą zarówno urzędnicy pracujący bezpośrednio w urzędach obsługując podatników, jak i ci, którzy przeprowadzają kontrole.

Tomasz Słaboszowski, wiceminister finansów i zastępca szefa KAS, poinformował, że przeprowadzanie ocen satysfakcji z tytułu usług realizowanych przez Krajową Administrację Skarbową ma charakter kluczowy dla eliminacji "przypadków niewłaściwych".

Wiceminister wyjaśnił, że jeśli resort nie będzie posiadał wiedzy na temat takich przypadków, utrudniony będzie kontakt podatników z administracją skarbową.

– Przewidujemy, że wdrożenie nastąpi na początku lutego. Mamy kilka ścieżek: zarówno tradycyjne, papierowe, ale będą też internetowe – poinformował Słaboszowski.

Wiceminister tłumaczył, ze uruchomiony zostanie "stały kanał informacyjny", który pozwoli na stałą weryfikację profesjonalizmu działań służb skarbowych podczas przeprowadzanych kontroli.

– Nie będziemy wchodzili w ocenę merytoryczną, bo ta należy do organów pierwszej i drugiej instancji. Nie chcemy instacyjności naruszać, natomiast będziemy badać, czy postawa naszych pracowników i funkcjonariuszy, którzy działają podczas kontroli jest profesjonalna, godna i uwzględnia szacunek dla klienta zewnętrznego – zaznaczył Słaboszowski.

JS/Business Insider