Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych jest związkiem pracodawców powołanym do życia 1 czerwca 2023 r. przez grupę polskich przedsiębiorstw z największym doświadczeniem oraz sukcesami w zakresie ekspansji zagranicznej. Głównym celem działania Rady jest dbanie o polski interes gospodarczy poprzez wzrost konkurencyjności naszej gospodarki i zwiększenie liczby krajowych firm globalnych oraz budowanie dobrego wizerunku Polski i polskiej gospodarki na świecie.
Akcent na ekspansję zagraniczną
Rada zrzesza polskich przedsiębiorców z różnych branż, regionów Polski, o różnych przekonaniach politycznych oraz dotyczących biznesu. Tym, co jednoczy członków Rady jest jej główny cel. W pozostałym zakresie Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych stawia na różnorodność wartości oraz otwartość na inne poglądy.
Polska od 35 lat działa w ramach systemu gospodarki rynkowej, od 19 lat jest członkiem Unii Europejskiej. Pomimo tego nasz kraj rozwija się wolniej niż kraje, które mają znaczącą liczbę rodzimych firm globalnych. Dane statystyczne potwierdzają, że im więcej rodzimych firm globalnych posiada dany kraj, tym większa zamożność jego obywateli. Firmy globalne zarabiają pieniądze na rynku globalnym i akumulują je w swoich krajach. Naszym celem jest, aby Polska miała jak najwięcej firm globalnych, co się przełoży na zamożność Polaków
– mówi Ryszard Florek, prezes Fakro i przewodniczący Rady Głównej RPPG.
Zaproszenie do członkostwa w Radzie Polskich Przedsiębiorców Globalnych zostało skierowane do dużych polskich firm, których celem strategicznym jest rozwój na wielu rynkach zagranicznych. Organizacja kładzie akcent na ekspansję zagraniczną, wspierając firmy, których aspiracją jest rynek globalny.
Rada Polskich Przedsiębiorców Globalnych została powołana przez przedstawicieli firm: Adamed, Canpack, Cinkciarz.pl, Columbus Energy, Fakro, G2A PL, Green Holding, Inter Cars, Maspex, Mercator Medical, Oshee, Rohlig Suus, Selena FM, Synthos, Unimot, Wawrzaszek ISS, Wielton oraz Wiśniowski.
Sposoby działania Rady
Można wymienić trzy sposoby działania Rady:
- Wymiana informacji na temat działalności na rynku globalnym oraz wspieranie ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne, organizowanie szkoleń i konsultacji dla firm planujących ekspansję zagraniczną. Stworzenie Centrum Kompetencji zapewniającego polskim firmom know-how w zakresie biznesu globalnego, zarządzania międzykulturowego czy kompetencji technologicznych.
- Wzmacnianie kapitału społecznego, kształtowanie społecznej świadomości ekonomicznej i zrozumienia polskiego interesu gospodarczego. Organizowanie wydarzeń służących promocji tych celów: konferencji, debat, wystaw czy szkoleń.
- Działania na rzecz zmiany prawa, aby uczynić z Polski kraj będący w stanie konkurować na rynkach globalnych, gdzie mierzą się ze sobą państwa jako całość, a nie tylko poszczególne przedsiębiorstwa. Aby to osiągnąć konieczne są: stabilność prawa, sprawny system sądowniczy, usunięcie barier rozwoju polskiej przedsiębiorczości. Działania te należy podjąć na szczeblu międzynarodowym, unijnym, krajowym i samorządowym.