fbpx
niedziela, 1 października, 2023
Strona głównaInnowacjeChmura w biznesie. Czy twoja firma z niej korzysta?

Chmura w biznesie. Czy twoja firma z niej korzysta?

Tylko 7 proc. polskich firm deklaruje wysoką dojrzałość w obszarze transformacji chmurowej. Takie przedsiębiorstwa w pełni przenoszą do chmury swoją działalność.

Firma PwC przygotowała raport „Chmura w biznesie, liderzy widzą wartość”, który wykazał, że tylko 7 proc. firm w Polsce postrzega swoją dojrzałość w chmurze za wysoką. To o 1 pkt proc. mniej niż wynosi średnia dla regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Chmura i tak popularna

Choć chmura jest w pełni wykorzystywana przez niewielki procent polskich firm, które wzięły udział w badaniu PwC, to technologia ta i tak jest dość popularna w naszym kraju. Jak się bowiem okazuje 31 proc. polskich firm deklaruje średnią dojrzałość chmurową, co oznacza, że przyjęły one technologię chmury w wielu obszarach swojej działalności i rozwinęło swój model operacyjny. To o 4 pkt proc. więcej niż średnia w naszym regionie.

Z badania PwC dowiadujemy się również, że 40 proc. polskich firm wykorzystuje chmurę głównie do modernizacji. Z kolei 44 proc. przedsiębiorstw znad Wisły planuje, aby w ciągu najbliższych dwóch lat wszystkie ich operacje były w chmurze, a 42 proc. chce, żeby była to około połowa operacji. Zaledwie 5 proc. przedsiębiorstw deklaruje, że dzisiaj żadne ich operacje nie są oparte na chmurze, ani nie będą w 50 proc. oraz więcej w ciągu najbliższych dwóch lat.

Polskie firmy za główną korzyść chmury uważają modernizację aplikacji (41 proc.). Z kolei według 24 proc. naszych przedsiębiorstw korzystanie z tej technologii daje możliwość do zmiany profilu działalności, a dla 18 proc. jest to możliwość opracowywania nowych aplikacji i modeli biznesowych.

Dzisiaj liderem, jeśli chodzi o rozwiązania chmurowe, są Stany Zjednoczone, gdzie wysoką dojrzałość w tym zakresie deklaruje aż 32 proc. przedsiębiorstw, a średnią – 46 proc.

Źródło: Business Insider Polska
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Rynek nieruchomości przed nowymi wyzwaniami

Przed przedsiębiorcami działającymi na rynku mieszkaniowym stoi perspektywa wdrażania nowych instrumentów opartych na sztucznej inteligencji. Tylko umiejętnie wykorzystane AI będzie sprzyjać pozytywnym zmianom na tym rynku.
3 MIN CZYTANIA

Europejczycy nie gęsi i swoją sztuczną inteligencję mają

W Europie powstają kolejne firmy, które chcą udostępnić swoim klientom możliwość korzystania z serwisów opartych o generatywną sztuczną inteligencję.
2 MIN CZYTANIA

Polskie firmy na prestiżowych targach na Tajwanie

Polskie firmy wraz z przedstawicielami administracji, nauki oraz instytucji otoczenia biznesu reprezentowały Polskę na prestiżowych targach SEMICON.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Spółki giełdowe z Polski coraz mniej zadłużone

W ciągu ostatniego roku prawie o połowę spadło zadłużenie krajowych spółek giełdowych – wynika z jedenastej edycji badania „Długi spółek giełdowych”.
2 MIN CZYTANIA

Dobra pogoda martwi polską branżę odzieżową

Polska branża odzieżowa przeżywa zastój, a wielu firmom grozi utrata płynności finansowej i – ostatecznie – zamknięcie interesu.
2 MIN CZYTANIA

Polskie gofry podbijają świat!

Polska jest światowym liderem, jeśli chodzi o eksport gofrów i wafli, które są najważniejszą pozycją w polskim eksporcie wśród wyrobów piekarniczych i ciastkarskich.
< 1 MIN CZYTANIA