Aż 85 proc. przedsiębiorstw ma nadzieję, że dzięki rozwiązaniom związanym ze sztuczną inteligencją uda im się do 2025 roku zwiększyć przychody – wynika z badania Avanade Trendlines. Gorzej jest jednak z gotowością firm do korzystania z takiej technologii.
Według badania Avenade tylko 36 proc. ankietowanych liderów ze świata biznesu i IT uważa, że dysponuje odpowiednimi kompetencjami do identyfikacji ryzyka i minimalizacji szkód wynikających z nieodpowiedniego wykorzystania sztucznej inteligencji. Poza tym, 48 proc. z nich przyznaje, że ich firmy nie posiadają jasnych wytycznych i zdefiniowanej polityki AI, które mogłyby pozwolić rozwijać i odpowiedzialnio wykorzystywać tego typu technologię.
Z kolei dane KPMG oraz Microsoftu pokazują, że aktualnie w Polsce ze sztucznej inteligencji korzysta tylko 15 proc. firm, a 13 proc. ma plany jej wdrożenia. Dla porównania – na świecie z rozwiązań AI korzysta przeciętnie co trzecie przedsiębiorstwo. Jednocześnie przeszło 60 proc. firm nie jest w stanie ocenić, jakie korzyści biznesowe mogą im przynieść inwestycje w sztuczną inteligencję.
Spółka Avenad powstała w 2000 roku jako efekt kolaboracji Accenture LLP oraz Microsoft Corporation. Od tego czasu jest dostawcą usług cyfrowych, chmurowych i doradczych oraz rozwiązań branżowych i doświadczeń opartych na projektowaniu w ekosystemie Microsoft.
Źródło: PAP