fbpx
piątek, 17 maja, 2024
Strona głównaTransportKonfederacja przeciwko strefie zakazu samochodów w Warszawie

Konfederacja przeciwko strefie zakazu samochodów w Warszawie

Przed sesją Rady Warszawy, która rozpatrywała wprowadzenie strefy czystego transportu w mieście, politycy Konfederacji zdecydowanie wyrazili swoje stanowisko przeciwko temu kontrowersyjnemu pomysłowi.

Poseł Bartłomiej Pejo, przewodniczący Zespołu Parlamentarnego ds. Obrony Kierowców, powiedział: „Konfederacja jako jedyna siła polityczna od samego początku zdecydowanie sprzeciwiała się pomysłowi strefy czystego transportu, który teraz znajduje się pod obradami Rady Warszawy. Nasz sprzeciw nie wynika z niechęci do ekologii, lecz z troski o wolność obywatelską i swobodę przemieszczania się kierowców. Uważamy, że strefa wykluczenia to uderzenie przede wszystkim w najmniej zamożnych mieszkańców, pracowników, rodziców dowożących dzieci do szkoły. To nie tylko ograniczenie dla samych warszawiaków, ale również dla osób z okolicznych miejscowości”.

Podeptanie wolności wyboru

Z kolei poseł Krzysztof Mulawa stwierdził: „W ramach walki z samochodami spalinowymi proponuje się drogie i niepraktyczne samochody elektryczne. Fakty są takie, że auta elektryczne nie są realną alternatywą, głównie ze względu na cenę i dostępność. Zastąpienie samochodów spalinowych elektrycznymi jest niemożliwe z powodu ograniczeń technologicznych i niedostatecznej infrastruktury ładowania. Wprowadzenie strefy czystego transportu to próba narzucenia Polakom nieefektywnych rozwiązań kosztem ich wolności wyboru”.

Nie chodzi o ekologię

Wypowiedział się również poseł Włodzimierz Skalik: „Presja ma sens, gdyż tutaj nie chodzi o ekologię, lecz o wielki biznes i narzucanie drogich aut elektrycznych. To przykład mafijnego powiązania biznesu z władzą, które wymusza na obywatelach zakup aut elektrycznych. Wprowadzenie strefy czystego transportu to kolejny krok w tej absurdalnej kampanii, która nie ma realnych podstaw ani sensownych rozwiązań. Konfederacja nie podda się tej presji i będzie walczyć o mobilność warszawiaków oraz wolność wyboru samochodów, którymi chcą się poruszać”.

Konfederacja zdecydowanie sprzeciwia się planowanej strefie czystego transportu, uznając ją za nieuzasadnione narzucanie ograniczeń i wprowadzanie kosztownych zmian bez rzeczywistego wpływu na ochronę środowiska.

Źródło: Biuro Prasowe Konfederacji
Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA