fbpx
środa, 12 czerwca, 2024
Strona głównaTransportKonfederacja wzywa UE do przywrócenia zezwoleń dla ukraińskich przewoźników

Konfederacja wzywa UE do przywrócenia zezwoleń dla ukraińskich przewoźników

Politycy Konfederacji wraz z przedstawicielami przewoźników protestujących na granicy spotkali się przed przedstawicielstwem Komisji Europejskiej w Polsce, aby wyrazić swoje stanowisko wobec obecnej sytuacji na granicy polsko-ukraińskiej.

W związku z obradami Rady Unii Europejskiej w sprawach transportowych, Konfederacja wzywa UE do przywrócenia systemu zezwoleń dla przewoźników ukraińskich. Wicemarszałek Sejmu Krzysztof Bosak podkreślił pilną potrzebę podjęcia w tej sprawie działań przez polski rząd na forum Unii Europejskiej.

– Dzisiaj rząd Mateusza Morawieckiego ma ostatnią okazję, żeby wykazać się asertywnością. Po ponad roku oddawania polskich interesów, polski rynek transportowy jest stopniowo przejmowany przez przewoźników ukraińskich. Wzywamy Polskę do postawienia postulatu wypowiedzenia niekorzystnej umowy – powiedział poseł Bosak.

Jacek Sokół z Komitetu Obrony Przewoźników i Pracodawców Transportu opisał sytuację na granicy i zaznaczył: „nie decydujemy, jakie auta wyjeżdżają. To sami kierowcy tworzą pewnego rodzaju mafię na parkingu decydującą o tym, kto wjeżdża”.

Apel o stabilność

Przewoźnik Karol Rychlik zwrócił uwagę na konieczność powrotu do systemu zezwoleń, który został zawieszony przez umowę między UE a Ukrainą. Jego zdaniem „to reguluje relacje przewoźników unijnych i pozaunijnych, a także kwestie konkurencyjności. Przewoźnicy ukraińscy są tańsi, ale nie podlegają takim regulacjom”.

Politycy Konfederacji i protestujący przewoźnicy wspólnie zaapelowali do Unii Europejskiej o podjęcie działań mających na celu przywrócenie stabilności na granicy oraz do polskiego rządu o skuteczne reprezentowanie interesów polskich przewoźników.

Źródło: Biuro Prasowe Konfederacji
Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA