fbpx
środa, 1 maja, 2024
Strona głównaTransportKPO katastrofą dla kierowców!

KPO katastrofą dla kierowców!

Jak informuje serwis rmf24.pl, w związku z Krajowym Planem Odbudowy w najbliższych latach mają zostać wprowadzone dwa nowe podatki dla posiadaczy samochodów.

Pierwszy z nowych podatków będzie dotyczył osób rejestrujących auta napędzane benzyną lub dieslem. Rząd PiS zobowiązał się go wprowadzić w życie za dwa lata. Z kolei za cztery lata ma zostać wprowadzony drugi podatek, który ma obciążyć podatnika z powodu samego faktu posiadania samochodu z silnikiem benzynowym lub dieslem.

Stawki i inne szczegóły związane z tymi podatkami nie są na razie znane. Z artykułu w serwisie rmf24.pl wynika, że rząd Mateusza Morawieckiego obiecał Brukseli wprowadzenie tych podatków, za co ma dostać pieniądze od Unii Europejskiej.

Jakby tego było mało, rząd Morawieckiego złożył w KPO obietnicę, że na koniec I kwartału 2023 r. wprowadzi opłaty na dziś bezpłatnych 1400 kilometrach nowych dróg ekspresowych i autostrad. Co więcej, od 2025 r. w centrach miast powyżej 100 tys. mieszkańców ruch samochodów spalinowych ma być zakazany lub obłożony opłatami.

Nowe podatki i regulacje wpisują się w unijną politykę energetyczno-klimatyczną. Jak wiadomo, w perspektywie roku 2035 Unia Europejska planuje całkowicie wyeliminować z użytkowania samochody spalinowe na rzecz bardzo drogich aut elektrycznych.

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA

Etapy rozwoju Unii

Niektórzy zarzucają mi, że bez powodu nienawidzę Unii Europejskiej. Albo uważają, że nawet jeśli mam jakiś powód, to nie mam racji, bo przecież Unia jest taka wspaniała i chce wyłącznie naszego dobrobytu. To kompletna nieprawda.
5 MIN CZYTANIA