fbpx
niedziela, 21 kwietnia, 2024
Strona głównaArchiwumORLEN otworzył w Pradze pierwszy sklep „Stop Cafe”

ORLEN otworzył w Pradze pierwszy sklep „Stop Cafe”

W Pradze powstał pierwszy sklep pod marką „Stop Cafe”. Do końca roku w czeskiej stolicy zostaną otwarte dwa kolejne. To działania wpisujące się w nową strategię Grupy ORLEN, która zakłada dynamiczny rozwój i znaczący wzrost zysków segmentu detalicznego.

PKN ORLEN zamierza do końca 2030 roku zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co przełoży się na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do ok. 5 mld zł rocznie. W strategii ORLENU rozwój sprzedaży pozapaliwowej zajmuje bardzo ważne miejsce. Nic dziwnego, bo segment detaliczny ma olbrzymi potencjał. Świadczą o tym m.in. wyniki Grupy Kapitałowej ORLEN.

Segment detaliczny PKN ORLEN wypracował w IV kwartale ub.r. 827 mln zł EBITDA LIFO, co oznacza wzrost rok do roku o 41 proc. Na dobry wynik wpłynął wzrost marż paliwowych na rynku polskim i niemieckim, przy porównywalnym poziomie marż na rynku czeskim i litewskim, a także rozwój oferty pozapaliwowej. Jednym z kluczowych elementów strategii w tym obszarze jest rozwój nowych formatów sprzedaży detalicznej. Koncern z atrakcyjną ofertą detaliczną wychodzi do wszystkich klientów, nie tylko tych zmotoryzowanych. I nie tylko w Polsce. Inwestycja w sklepy „Stop Cafe”, które powstają w miejscach o największym natężeniu ruchu, to naturalny krok w tym kierunku.

sklep Stop Cafe Praga Thamova otwarcie
Fot. PKN ORLEN

Za sprawą ORLEN Unipetrol z Grupy ORLEN od lutego miastem, w którym obecny jest „Stop Cafe”, poza stacjami paliw, jest Praga. Sklep zlokalizowany jest przy ul. Thámova, w pobliżu popularnej stacji metra Křižíkova. Punkt na razie działa pod sprawdzonym marką „Stop Cafe”, jednak docelowo, w ramach procesu rebrandingu, zagraniczna sieć sklepów będzie funkcjonowała jako „ORLEN Go!”. W ofercie praskiego sklepu klienci znajdą wiele smacznych i świeżych przekąsek przygotowanych na miejscu, w oparciu o własne, sprawdzone receptury. Prosty skład produktów, bez substancji konserwujących i wzmacniaczy smaku, jest gwarancją nie tylko szybkiego, ale też zdrowego posiłku. Ofertę sklepu dopełniają świeże soki owocowe oraz owocowo-warzywne, a także aromatyczna kawa, parzona z wyselekcjonowanych ziaren z plantacji objętych certyfikatem fairtrade, czyli największego globalnego systemu sprawiedliwego handlu.

Klienci praskiego sklepu „Stop Cafe” mogą już robić nie tylko zdrowe i smaczne, ale też szybkie zakupy. Za kawę mogą płacić kartą bezpośrednio przy ekspresie kawowym lub w sklepowej kasie. Podobnie jak na stacjach Benzina ORLEN, korzystać mogą także z karty Tankarta Easy lub mobilnej aplikacji, otrzymując przy tym wszystkie benefity jako uczestnicy programu lojalnościowego. W sklepie możliwa będzie jest płatność za produkty spożywcze również za pomocą voucherów wydanych np. przez Sodexo, Edenred (Ticket), Up (Chéque Déjeuner), Lidl, Benefitka i Gusto. Do końca roku ORLEN planuje otwarcie w czeskiej stolicy dwóch kolejnych sklepów „Stop Cafe”.

Intensywny rozwój pozapaliwowej sprzedaży detalicznej zaplanowany jest w tym roku także w naszym kraju. Jeszcze w tym półroczu pojawią się trzy formaty obiektów sklepowo-gastronomicznych pod nazwą „ORLEN w ruchu”. Docelowo ma ich być kilkaset. Będą to placówki zarówno wolnostojące, jak też zlokalizowane w ciągach komunikacyjnych. Mniejsze – ok. 20-metrowe i większe – ok. 70-metrowe. Powstaną również kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach i na lotniskach.

PKN ORLEN zamierza efektywnie rozwijać nie tylko segment sklepowo-gastronomiczny, lecz także segment usług kurierskich. Do końca tego roku koncern ma uruchomić 500 automatów paczkowych w Polsce. Będą one zlokalizowane na stacjach paliw ORLEN, przy wybranych lokalizacjach RUCH-u oraz w innych atrakcyjnych miejscach dostępnych 24/7. Klienci będą mogli korzystać z automatów paczkowych w łatwy i intuicyjny, a zarazem bezpieczny sposób – w tym celu koncern udostępni specjalną aplikację mobilną.

Polski rynek e-commerce w 2020 roku przekroczył 15 mld euro i z 30 proc. wzrostem obrotów należał do najdynamiczniej rosnących europejskich rynków. Wraz z rozwojem tego segmentu bardzo dynamicznie zaczął się rozwijać rynek usług kurierskich. Ten polski również jest jednym z najszybciej rosnących na Starym Kontynencie (od kilku lat sukcesywnie zwiększa on swoją wartość – w 2019 roku było to 6,95 mld zł, a w roku 2023 jego wartość ma przekroczyć 12 mld zł). Eksperci szacują, że w tym czasie liczba przesyłek kurierskich w Polsce wzrośnie do 850 mln rocznie (w roku 2018 było ich 392 mln, a więc w ciągu pięciu lat byłby to wzrost o 117 proc.).

Docelowo ORLEN zamierza udostępnić klientom możliwość odbioru i nadań przesyłek w ponad 10 tys. punktach. Do końca tego roku korzystać będzie można w sumie już z ponad 5,5 tys. punktów sieci. Jednocześnie rozwijane będą kioski RUCH-u, których obecnie jest ok. 1200, a do końca 2021 r. zostanie uruchomione kolejnych 100. Natomiast już teraz spółka RUCH wprowadza do nich nowy asortyment, m.in. zdrowe przekąski, kanapki i inne produkty spożywcze polskich producentów, które uzupełnią dotychczasową ofertę.

MATERIAŁ PRZYGOTOWANY WE WSPÓŁPRACY Z PKN ORLEN

INNE Z TEJ KATEGORII

Dowiedz się, jak inwestują najlepsi! Zapraszamy na darmową konferencję Invest Cuffs 2024

Już 5 –6 kwietnia 2024 r. odbędzie się kolejna edycja Konferencji i Targów Invest Cuffs. Będzie to już dziesiąta odsłona wydarzenia, które corocznie przyciąga do Krakowa kilka tysięcy uczestników, mających możliwość wysłuchania wykładów prowadzonych przez niemal 200 prelegentów. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do udziału w tym wydarzeniu i wspólnego tworzenia historii rynku inwestycyjnego.

Rola elektrowni szczytowo-pompowych w zielonej transformacji

Elektrownie szczytowo-pompowe to obecnie najbardziej dojrzała technologia magazynowania energii, charakteryzująca się niezwykle długim czasem eksploatacji. Przy rosnącym udziale źródeł wykorzystujących energię odnawialną, takich jak instalacje fotowoltaiczne, czy farmy wiatrowe, jednostki te mają coraz większe znaczenie w zielonej transformacji. W Młotach w Gminie Bystrzyca Kłodzka przygotowywany jest największy tego typu magazyn energii w Polsce.

Green Gas Poland 2023

Green Gas Poland to jedyna konferencja branżowa organizowana przez pracodawców sektora biogazowo-biometanowego. Zagadnienia branżowych centrów umiejętności, międzynarodowych projektów Erasmus+ oraz zapobiegania ekoterroryzmowi to najważniejsze tematy tegorocznej edycji, która odbyła się w pierwszej połowie grudnia w Warszawie.

INNE TEGO AUTORA

Pierwszy polski fundusz REIT zadebiutuje na Głównym Rynku GPW

Mount Globalny Rynku Nieruchomości FIZ – to nazwa polskiego funduszu aktywnie inwestującego w nieruchomości typu REIT, który w poniedziałek 22 kwietnia stanie się 412. podmiotem notowanym na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.
2 MIN CZYTANIA

Blisko 67 proc. Polaków odczuwa syndromy depresji. Ile traci na tym gospodarka?

Jak wynika z najnowszego raportu, obecnie 66,6 proc. dorosłych Polaków odczuwa przynajmniej jeden z syndromów najczęściej kojarzonych z depresją. Autorzy badania ostrożnie szacują, że gospodarka traci na tym ok. 3 mld zł rocznie. I to wyliczenie zakłada tylko nieobecność w pracy osób doświadczających epizodów depresyjnych i zaburzeń depresyjnych nawracających.
5 MIN CZYTANIA

Na skutek rosnących kosztów teatry zwiększają zaległe zadłużenie

W zaledwie rok podmioty prowadzące działalność twórczą związaną z kulturą i rozrywką zwiększyły swoje nieopłacone w terminie zobowiązania zarejestrowane w bazie BIG InfoMonitor i BIK o niemal dwie trzecie, do blisko 63 mln zł.
4 MIN CZYTANIA