fbpx
piątek, 17 maja, 2024
Strona głównaTransportUwzględniono tylko niemiecki postulat

Uwzględniono tylko niemiecki postulat

Unia Europejska wprowadziła zakaz samochodów spalinowych od 2035 r., jednak dopuszczając korzystanie z paliw syntetycznych, czego domagali się Niemcy.

– UE w obecnym kształcie po raz kolejny okazuje się narzędziem do realizacji interesów europejskich hegemonów, kosztem interesów pozostałych państw członkowskich, takich jak Polska; tylko Konfederacja występuje w interesie normalnego Polaka przeciwko zakazowi sprzedaży aut spalinowych w Unii Europejskiej – komentują posłowie Konfederacji.

Poseł Konrad Berkowicz przypomniał podczas konferencji prasowej w Sejmie, że premier Mateusz Morawiecki mógł „powstrzymać to szaleństwo” i swoim jednym głosem zawetować plany zakładające całkowity zakaz sprzedaży nowych aut z silnikami spalinowymi od 2035 r., jednak tego nie zrobił. Zwrócił uwagę, że uwzględniono jedynie niemiecki postulat ograniczający się do możliwości zwolnienia od tego zakazu pojazdów wykorzystujących neutralne dla klimatu paliwa syntetyczne, jak e-metanol, czy wodór oraz być może biopaliwa.

Ponieważ wszystkie inne postulaty „zignorowano”, poseł Berkowicz ocenił, iż jest to „kolejny przykład na to, że takie coś, jak współpraca i solidarność w ramach UE to fikcja”.

– Tak naprawdę UE po raz kolejny okazuje się w obecnym kształcie narzędziem do realizacji interesów europejskich hegemonów, a w tym przypadku – jak na ogół to bywa – Niemiec, kosztem interesów pozostałych państw członkowskich, takich jak Polska – powiedział poseł Berkowicz. – Konfederacja sprzeciwia się dyktatowi Brukseli. Sprzeciwia się temu, żeby UE mówiła Polsce, jakie to samochody mogą jeździć, sprzeciwia się ignorowaniu Polaków, naruszaniu ich interesu i i sprzeciwia się uległości rządu wobec UE – dodał.

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA