fbpx
wtorek, 19 marca, 2024
Strona głównaTransportUwzględniono tylko niemiecki postulat

Uwzględniono tylko niemiecki postulat

Unia Europejska wprowadziła zakaz samochodów spalinowych od 2035 r., jednak dopuszczając korzystanie z paliw syntetycznych, czego domagali się Niemcy.

– UE w obecnym kształcie po raz kolejny okazuje się narzędziem do realizacji interesów europejskich hegemonów, kosztem interesów pozostałych państw członkowskich, takich jak Polska; tylko Konfederacja występuje w interesie normalnego Polaka przeciwko zakazowi sprzedaży aut spalinowych w Unii Europejskiej – komentują posłowie Konfederacji.

Poseł Konrad Berkowicz przypomniał podczas konferencji prasowej w Sejmie, że premier Mateusz Morawiecki mógł „powstrzymać to szaleństwo” i swoim jednym głosem zawetować plany zakładające całkowity zakaz sprzedaży nowych aut z silnikami spalinowymi od 2035 r., jednak tego nie zrobił. Zwrócił uwagę, że uwzględniono jedynie niemiecki postulat ograniczający się do możliwości zwolnienia od tego zakazu pojazdów wykorzystujących neutralne dla klimatu paliwa syntetyczne, jak e-metanol, czy wodór oraz być może biopaliwa.

Ponieważ wszystkie inne postulaty „zignorowano”, poseł Berkowicz ocenił, iż jest to „kolejny przykład na to, że takie coś, jak współpraca i solidarność w ramach UE to fikcja”.

– Tak naprawdę UE po raz kolejny okazuje się w obecnym kształcie narzędziem do realizacji interesów europejskich hegemonów, a w tym przypadku – jak na ogół to bywa – Niemiec, kosztem interesów pozostałych państw członkowskich, takich jak Polska – powiedział poseł Berkowicz. – Konfederacja sprzeciwia się dyktatowi Brukseli. Sprzeciwia się temu, żeby UE mówiła Polsce, jakie to samochody mogą jeździć, sprzeciwia się ignorowaniu Polaków, naruszaniu ich interesu i i sprzeciwia się uległości rządu wobec UE – dodał.

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Elektromobilność już produkuje bezrobocie w branży motoryzacyjnej

W lutym ub.r. FCA Powertrain Poland w Bielsku Białej poinformowała, że ze względu na unijną politykę ratowania klimatu zamówienia na silniki spalinowe spadły i zwolniono około 300 z 800 pracowników. Do końca tego roku bielska fabryka ma zostać zlikwidowana.
2 MIN CZYTANIA

Auta też będą miały… paszporty!

W ramach unijnego rozporządzenia Euro 7 każdy pojazd ma docelowo posiadać tzw. ekologiczny paszport, który będzie zawierał informacje o jego efektywności energetycznej (limity emisji zanieczyszczeń, emisje CO₂, zużycie paliwa i energii elektrycznej oraz zasięg elektryczny).
2 MIN CZYTANIA

Branża logistyczna w Polsce się feminizuje

Rośnie odsetek kobiet pracujących w transporcie i logistyce, choć w tym aspekcie Polska wciąż nie należy do europejskich liderów.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Klimatyzm über alles

Tak jak za Polski Ludowej nie było odwrotu od budowy najwyższej formy cywilizacji człowieka, czyli komunistycznej utopii, tak teraz w Unii Europejskiej nie ma odwrotu od ideologii klimatyzmu. Tak samo wtedy, jak i teraz ludzie, którzy się temu sprzeciwiali lub z tego kpili uznawani byli za niespełna rozumu. Wtedy komunizm budowali towarzysze z państwowych przedsiębiorstw, a teraz ze zmianami klimatu walczą menedżerowie i prezesi firm prywatnych.
5 MIN CZYTANIA

Polska dostała unijną karę za zakupy poza Unią?

Komisja Europejska ogłosiła przyznanie wsparcia finansowego w wysokości 500 mln euro na rzecz firm obronnych, co ma na celu podniesienie ich zdolności do produkcji amunicji artyleryjskiej. Polska dostała grosze.
2 MIN CZYTANIA

Auta też będą miały… paszporty!

W ramach unijnego rozporządzenia Euro 7 każdy pojazd ma docelowo posiadać tzw. ekologiczny paszport, który będzie zawierał informacje o jego efektywności energetycznej (limity emisji zanieczyszczeń, emisje CO₂, zużycie paliwa i energii elektrycznej oraz zasięg elektryczny).
2 MIN CZYTANIA