Jak podaje „Rzeczpospolita” aktualnie już 41 proc. firm działa na rynku B2B, a co czwarta firma ponad 80 proc. przychodów czerpie z e-handlu. Z kolei ponad 90 proc. przedsiębiorstw oferujących produkty, usługi i rozwiązania dla biznesu planuje rozwijać e-commerce.
– Rynek rośnie bardzo szybko, klienci oczekują zmian, a firmy widzą korzyści z wejścia w sprzedaż internetową, również dla produktów i usług B2B – powiedziała na łamach „Rz” Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby.
Poza tym, 95 proc. firm widzi pozytywne efekty uruchomienia sprzedaży internetowej, a wśród najczęściej wymienianych korzyści wskazywane są wzrost skali działania i obrotów, wyższą efektywność i rentowność oraz sprawniejszą realizację zamówień. Z kolei 5 proc. polskich firm chce ruszyć z e-handlem na rynkach zagranicznych jeszcze w 2022 r.
Źródło: Rzeczpospolita