fbpx
piątek, 17 maja, 2024
Strona głównaTransportKonfederacja interweniuje w Ministerstwie Infrastruktury

Konfederacja interweniuje w Ministerstwie Infrastruktury

Posłowie Konfederacji Michał Wawer i Witold Tumanowicz interweniowali w Ministerstwie Infrastruktury w sprawie nieuczciwej konkurencji ze strony ukraińskich firm transportowych.

Od miesięcy trwa protest polskiej branży transportowej, która boryka się z polityką dyskryminacji i nierównej konkurencji ze strony ukraińskich firm. Od 6 listopada br. polscy przewoźnicy blokują przejścia graniczne w Korczowej, Dorohusku i Hrebennem. O sprawie pisaliśmy już kilka dni temu: Przewoźnicy protestują w Dorohusku.

Nieuczciwa konkurencja

Przedstawiciele branży transportowej dzień i noc bronią na granicy polskiego interesu narodowego, bronią polskiej gospodarki przed nieuczciwą konkurencją z Ukrainy. Nie widzimy rządu i przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury na granicy polsko-ukraińskiej, nie widzimy na przejściach granicznych, nie widzimy na negocjacjach ze stroną ukraińską

– powiedział poseł Michał Wawer.

Polityk zaznaczył, że branża transportowa odpowiada za 6 proc. polskiego PKB, zapewnia 1 mln miejsc pracy i wpłaca do budżetu 16 mld zł rocznie. Dodał, że Ukraina, która nie jest członkiem UE, odnosi korzyści z unijnego rynku większe niż kraje członkowskie.

Ukraińscy przewoźnicy nie muszą spełniać norm technicznych, nie muszą spełniać wymogów prawnych, nie muszą spełniać wymogów finansowych, które muszą spełniać polscy przewoźnicy

– wyjaśniał poseł Wawer.

Postulaty branży

Witold Tumanowicz ocenił, że „polska branża transportowa dostała cios w plecy od polskiego rządu, który dopuścił do tej nieuczciwej konkurencji z przewoźnikami zza wschodniej granicy”. Przedstawił również postulaty protestujących polskich przewoźników: wprowadzenie limitu zezwoleń na wjazdy przewoźników zza wschodniej granicy; zawieszenie licencji wydanych po wybuchu wojny na Ukrainie; interwencje rządu w sprawie postępowania strony ukraińskiej wobec polskich ciężarówek w ramach e-kolejki i wyrzucania polskich ciężarówek z kolejki do przejścia granicznego, w efekcie czego zostały zmuszone do pozostania na Ukrainie.

Źródło: Biuro Prasowe Konfederacji
Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA