Fot. Pixabay

„Bild” opublikował w zeszłym tygodniu artykuł zatytułowany „Ile winne są nam Chiny”, w którym wezwano Komunistyczną Partię Chin (KPCh) do wypłaty Niemcom za utracone dochody z turystyki, z funkcjonowania małych firm oraz straty flagowego przewoźnika lotniczego Lufthansy. „Bild” oszacował, że chiński koronawirus spowodował utratę co najmniej 4,2 proc. niemieckiego PKB.

KPCh i jej starannie kontrolowane media wściekly się po opublikowaniu artykułu. Redaktor naczelny „Bilda” Julian Reichelt otrzymał od chińskiej ambasady list oskarżający artykuł o „podsycanie nacjonalizmu” i bezpodstawne oskarżanie Chin.

Reichelt odpowiedział listem otwartym, potępiającym chińskiego prezydenta Xi Jinpinga i jego rząd jako zagrożenie dla ludzkości. ,,Zamkniesz każdą krytyczną gazetę lub stronę internetową, ale nie stragany sprzedające zupę z nietoperzy. Nie tylko monitorujesz swoich ludzi, ale także narażasz ich na niebezpieczeństwo – a wraz z nimi cały świat” – napisał Reichelt. Zaznaczył też, że wysiłki Chin, by wysłać swoje produkty medyczne na cały świat w następstwie horroru koronawirusa, nie były gestem przyjaźni, ale aktem „uśmiechniętego imperializmu”.

DL/ Breitbart